• Anonym (me)

Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!

blev inte av med körkortet? i så fall är det dumt!! har druckit för mkt men ALDRIG kört full ( har inget körkort än) men nu för att få körkort måste jag gå o ta blodprover i flera år! fast jag inte ens åkt fast för något.. jag har inte riskerat några liv, bara mitt eget genom att dricka en hel del.. orättvist måste jag säga!!

• Anonym (me)

obs kommer att få betala upp emot 7000-8000!! fast jag inte brutit mot lagen ens, plus körkortet då.. *suck* mkt är orättvist men bara att kämpa på!!

• Anonym (me)

Anonym (ge dej!) skrev 2008-10-23 19:08:24 följande:

inlägg 196,199 (me)vad har hänt dej?har du åkt dit för nåt i samband med alkoholen? eller hur har du annars tvingats till blodprov för att få ta körkort?
    Jag drack för mkt under en period i livet, la in mig själv på en beroendeavd och blev därmed nykter! levt nykter nu i 2 år, men måste ändå dras med blodproverna:/ Anledningen till att jag tvingades till allt detta var att jag var ärlig då jag ansökte om tillstånd för o få köra!! jag sa att jag varit inlagd, och då blev det tyvärr så här! dte handlar inte om år av alkolism, det handlar om månader med för mkt öl i veckorna!
  • Anonym (Me)

Jag tycker inte riktigt TS resonemang fungerar;

"Säg vad jag vill höra, annars vill jag inte vara med" ungefär. Oerhört barnsligt. Vad har man väntat sig om man skriver på FL att ens make har äventyrat barnen och varit en fara i trafiken?

Nu är straffet satt, och jag tycker det var lite. Det handlade ju om människorliv i fara. Är det för mycket att begära den summan för att man äventyrat barn och andra människors liv plus sitt eget?

Jag förstår annars att TS är ytterst förbannad på sin man, och han lär nog inte göra om det i första taget direkt. Men gjort är gjort, och nu är det bara att försöka lösa, och många har ju skrivit tips och idéer på lösningar, så jag tror och hoppas att TS och hennes familj fixar det.

Som TS sa, hela familjen blir ju lidande för makens misstag vilket är ytterligare en påföljd av dumt handlande.

Svar på tråden Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!