Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!
OM han anser att det inte är okej finner jag det ytterst märkligt att han gör det då......
OM han anser att det inte är okej finner jag det ytterst märkligt att han gör det då......
Antalet dagsböter skall bestämmas till lägst 30 och högst 150 eller 200 vid flerfaldig brottslighet. Lägsta dagsbotsbeloppet är, sedan en höjning år 2006, 50 kronor och högsta möjliga är 1000 kronor.
Vadå inte så hög sm antalet?
120 ÄR högt. TR har ansett att brottet är ganska grovt. 30 är lägst och 150 högst..... ser du att 12 då ligger högt upp.290 kr baseras på hans inkomst vilket är ganska lågt då 1000 kr är mest man kan få.
Vad hr RPS med detta att göra? En dagsbot kan ara överklagas genom att domen överklagas till HovR vilket i detta fall kräver prövingstillstånd.
Det är inte högt utan vanligt för en dömd med en årslön på några hundratusen..... Dagsböterna är ca en tusendel av ens årslön.
När bedmningen görs titar man på årslön, skulde, barn med försörjning under 18 år, sambo/fru/man och ens årslön, skulder. Dessa saker skall hn ha fått uppge hos polisen
Ett tips är att spara in på bröllopet, ha lite låg budjet, kanske alkoholfritt och knytkalas?
Lycka till!
TS har fått många svar nu på att böterna är helt okej ch hur se räknas ut....... och som tidigare sagts; enda sättet att "få ner bötera" är att överklaga domen. Punkt slut
35000 i böter är ca en tusendel av årsönen för en dömde, så det är bara att räkna om det stämmer på ts sambo .......
Vem snackar om strafföreläggande? HAn har ju dömts till dagsböter. Strafföreläggande kan han få INNAN det går till tingsrätten OM han erkänner brott...... framgår ej at ts sambo godtagit Strafföreläggande.....
n tusendela av årslönen. Sambon fick 290 kr DET gångar med med antalet vilket var 120. Så Han lär ju ha ca 290 000 i årslön....
Den dagsböter på 120 har inget med ekonomi att göra utan svårighetsgraden på brottet.
Okej, jag läste inte tiden i TS inlägg. Fel av mig. Ja då har han ju erkänt brottet ovh därmed godkänt att han får ett passande straff.....
Intressant; när går gränsen full/bakfull? och när spelar det någon roll vid bilköring? Det är ju bara olika ord visatt på samma sak.... oc har man 0.41 i utandning daen efter är man verkligen full (är ca 0.8 i blodet och 1.0 är ju grovt)
Anonym (?) skrev 2008-10-24 14:51:14 följande: