Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!
Hej ts!
Jag känner bara att jag måste skriva i den här tråden som motvikt till alla fördömande människor där ute.
Jag känner med er! Oavsett vad alla tycker här så är det mänskligt att fela! Vi ser väldigt hårt på rattonykterhet i Sverige, och det ska vi göra, eftersom det är farligt att köra bil onykter. MEN det är lika farligt, farligare t.o.m. att köra bil trött, och hur många av er alla som dömer ts man har inte gjort det? Trötthet orsakar många fler trafikolyckor än rattonykterhet, och sätter ner omdömet och reaktionsförmågan minst lika mycket, men det finns ingen lag mot att inte köra trött. För hur skulle den efterlevas? Hur som helst. Din man tycker inte att det är okej heller, det var ett utslag av dåligt omdöme, han vaknade plötsligt, de hade försovit sig, och dottern skulle bli försenad till sin utflykt. Jag förstår misstaget, även om det var dumt. Men det är _förlåtligt_
Hur dum vore man inte om man lämnade en jättebra man och pappa för ett enda felsteg? Det är väl bättre om han ångrar sig och aldrig gör om det?
Jag vet inte hur man kan hantera boten, men jag känner verkligen med er, för en sådan böteslapp skulle vi inte heller kunna klara av. Ni gör det säkert på något sätt, men det känns ju onödigt att slänga så mycket pengar "i sjön".
Stora kramar till er! Jag tror att din man har lärt sig sin läxa, så jag tänker inte säga mer än så.