• lyckligmamma

Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!

Oj vilka böter... men bättre det än fängelse... jag kan ej tycka synd om honom... synd att det drabbar hela familjen, tycker synd om de andra !!!

• lyckligmamma

blev han av med körkortet då?

Faktiskt, om nån hade kört med min dotter full, eller druckit, så hade jag anmält personen. så oansvarigt

• lyckligmamma

vilken fin sambo du har ts... hade dumpat honom direkt... men man blir väl blind av kärlek. ingen liten promille heller

• lyckligmamma

självklart, att han får mkt böter, han körde i ett område där barn befinner sig!!!!

• lyckligmamma

december bebis skrev 2008-10-24 13:02:50 följande:

Har en bekant som förlorade sin dotter pga någon som kört påverkad så... Har tyvärr ingen sympati för din man ts. Startar man en sån här tråd så kommer det alltid kommentarer man inte vill höra. Hoppas att du kan glädja dig åt att ditt barn lever istället för att tänka på bötes summan, den förtjänade han , tyvärr. ett liv går inte att ersätta med pengar så oavsett summan så hade ni aldrig kunnat ersätta det liv som han kunde släckt, när han satte sig dagen efter i bilen.... Pengar är dock bara pengar.... Han får leta sig fördärvad efter jobb o sona sitt misstag. Pengar är dock bara pengar...
    bra inlägg. hårt men fan sant
  • lyckligmamma

får man inte gå igenom en rättegång? tar det bara en vecka innan man får böter

• lyckligmamma
    Thursday skrev 2008-10-24 14:14:55 följande:
    Man får gå igenom en rättegång om man absolut vill, men åklagaren kan i vissa fall utfärda strafföreläggande. Det är i princip erkända bötesbrott. Godkänner personen som gjort sig skyldig till brott det föreläggandet så är det klart sen, man är så att säga dömd i och med det. Men man behöver som sagt inte godkänna om man inte vill - man har alltid rätt att få komma till rätten.
    aha oki Men tycker det e lite knäppt att han inte fick fängelse. men tror att han lärde sig en läxa iallafall, ska inte döma för hårt
Svar på tråden Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!