• Anonym

Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!

Vad skönt att böter känns, jag hade ingen aning om att det var sånna här summor.

Detta borde folk veta så kanske dom har vett på att inte köra när dom har druckit.

Han ska vara oerhört glad att det inte blev värre, någon kunde ha dött!

Hade det varit min man hade jag tvingat honom ut på extrajobb utaöver heltidjobbet för att betala av sit misstag.

• Anonym

Ja, vi får väl försöka ta ett lån. Är rätt högt belånade på huset så jag hoppas det går nu i finanskris tider:(

• Anonym

Han får faktisk skylla sej själva!!! Finns ingen ursäkt att köra rattfull!!!!!

Anonym skrev 2008-10-23 16:12:23 följande:
    Min sambo var på firmafest förra tisdagen och drack en MASSA sprit. På morgonen försov han sig när han skulle lämna barnen på dagis (barnen sov oxå och jag var på jobbet).Så, han tog bilen för vår äldsta skulle på utflykt (jättedumt, det vet han också, så snälla inga kommentarer om detta!)100 m ifrån dagis blev han stoppad i en rutinkontroll och blåste 0,41 mg per lite utandad luft.I dag kom bötern 35300:-!!! Hur sjutton ska vi kunna betala det????Visst räknar de ut bötern på årsinkomsten? Min sambo har bilförmån 4500:- på lönen varje månad och det är ju inte pengar han får ut. Tror ni man kan få bötern ändrad då om man ringer till RPS?Jag är helt chockad & vet inte hur vi ska klara detta. HAn blir antagligen av med körkortet i 10 mån oxå.Grejen är den att han blev varslad förra månaden och slutar sitt jobb i morgon.Vet inte vad han ska söka för jobb nu när han inte kommer ha körkort på så länge.... (Han har alltid jobbat som säljare och då måste man ju ha körkort)Snälla är det någon som är insatt i detta?
  • Anonym

att ringa till polisen och försöka få bötes beloppet sänkt, är nog ingen idé. Tror du att dom kommer tycka synd om honom, för att han är utan jobba, för att beloppet är för högt för er ekonomiska situation? Tror inte det faktiskt.

Det är nog bara att bita i det sura äpplet och "gilla" läget. Han kan väl ta hur många jobb som helst även utan körkort........ lär ju inte vara några större problem. Säljarna på mitt jobb har förvisso bil, men i princip ingen använder dom utan dom nyttjar i mångt o mycket taxi.

Ja, det var ju inte helt smart att hoppa in i bilen, men det vet han ju redan. Tyvärr tror jag att det är vanligare än man tror, att folk faktiskt sätter sig i bilen dagen efter fast dom borde låta bli. HAn är ju inte unik.

Visst det är ett högt belopp, men ni kanske kan få en avbetalningsplan iaf.

Samtidigt så får ni försöka vända på det, det kunde ju gått mer illa än vad det blev nu. Så försök se det ur ett mer "positivt" perspektiv även om det är svårt. Det är ju "bara" pengar och ett förlorat körkort under några månader.

Han lär ju inte helelr sätta sig bakom ratten dagen efter igen......

• Anonym

Själv är jag nykterist så jag kan morla hur mycket jag vill.

Jag har inget tålamod eller förståelse för folk som sätter andras liv i fara.

• Anonym

Din sambo kan godt må dårligt!
    TÄNK på vad som KUNNE ha händt!!!!!

Anonym skrev 2008-10-23 16:45:31 följande:
    älskarminbarn:Det var just sådana människor som DIG jag bad att få slippa!!!!!!Jag vill inte ha sympati och både min sambo och jag mår VÄLDIGT dåligt i och med allt som hänt!!!
  • Anonym

Jag tycker 35000 är för lite för köra full.
    Jag tycker att man ska bli av med körkortet för alltid.

Att köra full - till ett dagis - är nog bland det värsta man kan göra i min värld.

Du vill ha sympatier. Då får du nog vända dig till ett annat forum än Familjeliv.
    Du kan möjligtvis få sympatier för att du är tillsammans med en person som riskerar sitt barn och andra barns liv.
    Fråga honom hur han skulle känna om ett rattfyllo körde ihjäl hans barn.

Hebbehebbe - jag tror alla på FL gör misstag. Men att köra packad kan knappast kallas ett misstag?

• Anonym

Ja, han får söka jobb som innesäljare istället!
    Det kostar visst 50000:- att få alkolås installerat + bötern = 85300:- Oj, oj, oj!
    Nä, han får nog ta bussen ett tag...

• Anonym

35000 för att köra full med barn i bilen??? Borde vara fängelse för det!!!
    Sorry men det är faktiskt oförlåtligt!!
    Rätt åt honom!

• Anonym
    bara lilla jag skrev 2008-10-23 17:01:52 följande:
    men det är så larvigt att reagera så starkt som många gör.. Hur många av alla som har körkort har inte kört dagen efter man festat? Skillnaden mellan alla er och honom är att han råkade åka dit och det har inte ni gjort än..Så det är lite larvigt tycker jag... Men absolut jag accepterar alla som är förfärade! Men jag tycker ts har all rätt att reagera som ts gör.
    Öööööhhhh skulle aldrig köra bil bakis....vem gör det??....eller vem vågar det??
Svar på tråden Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!