• Anonym

Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!

Anonym (ge dej!):

Självklart måste jag ju lita på att han inte gör något liknande i framtiden. Han brukar inte köra dagen efter, så tyvärr var det nog stressen när han vaknade och att man tyvärr inte är lika smart dagen efter:(

Han har heller inte problem med alkoholen som vissa i tråden tycks tro att han har. Han kom inte hem förrens klockan 3, så visst är det förbannat dumt gjort att köra bil då. Men, som han säger han tänkte inte klart och har grym ångest för det som hänt...

• Anonym
    Svar på #37
    till frågan: ja,,kör man utan bälte är det en "vanlig" trafikförseelse vilket ger en "vanlig" böter som redan är bestämd-om jag inte minns fel 500 kr...
  • Anonym

Hemlisen:

Har jag någonstans skrivit att jag tycker att pengarna är det största problemet???
    Jag tycker däremot att det är ett STORT problem!!!

• Anonym

Fiona M:

Min sambo ska RPS styrelsen imorgon och se vilket basbelopp och vad mer de baserat bötern på. Det är väl bara vänta och se...
    Är det någon som vet hur lång tid man har på sig att betala?
    Står nämligen inget på inbetalningsavin...

• Anonym

Anonym (NN):

Du förstod vad jag menade heller hur??!!

• Anonym

Hade en kompis som körde på fyllan.
    Hon fick fängelse som omvandlades till fotboja i 4månader. (Kan ha varit längre ev.6mån)
    Dessutom böter och indraget körkort.
    Utöver det så var hon tvungen att gå i terapi för alkoholister....detta trots att det var enda gången hon kört onykter och detta efter en fest.

Jag tycker det var helt rätt, och ett minimistraff. Kör man onykter så kan man vara tacksam om man kommer undan med bara att bli upptäckt av polisen. Risken att skada eller döda en annan människa hade varit ett betydligt värre straff.

Hade det varit min man som kört med mina barn i bilen onykter så hade jag lämnat honom direkt och han hade aldrig fått träffa barnen oövervakat igen.

• Anonym

Hjege:

Det var inte meningen att han skulle köra bil dagen efter utan att han skulle gå till dagis.
    Det här är ingen vardagshändelse i vårt liv, så jag hade inte en tanke på att det kunde hända...

Och gud vad trött jag är på alla påhopp nu....

Det tycker det verkar som alla ¨duktiga¨ människor som inte gjort fel i hela sitt liv hänger på FL.

Jag skrev inte här för att bli påhoppad utan för att få råd och svar på mina frågor....

• Anonym

Hade det varit min man som kört med mina barn i bilen onykter så hade jag lämnat honom direkt och han hade aldrig fått träffa barnen oövervakat igen.

Skulle inte kunna leva med någon som inte kan stötta mej genom livets misstag...

• Anonym

Anonym (ok):

Ingen i det här hemmet tycker att det är ok, inte heller min man...

• Anonym

Meli:

Jo, vi har lite sparade pengar. Men, grejen är den att vi ska gifta oss i februari och behöver pengar till det.
    Allt är redan bokat och klart. Klänning och ringar beställda. Inbjudningar skickade, så det vill vi verkligen inte ställa in...

Åh, jag känner att jag kommer bli påhoppad för detta nu...

Svar på tråden Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!