• LuckyMi

Veet Hårborttagningskräm?

Hej! Undrar bara ifall man som gravid får använda Veet hårborttagningskräm?

• Svar på tråden Veet Hårborttagningskräm?
  • LuckyMi

Nej, för den bränner håren ända ner i roten, så undrade bara ifall det påverkar bebisen på något sätt.

• mysmika

Nej, det är ingen fara, men jag tillhör ju även dem som "vågar" färga håret under graviditet....

• LuckyMi
    mysmika skrev 2008-10-23 17:16:21 följande:
    Nej, det är ingen fara, men jag tillhör ju även dem som "vågar" färga håret under graviditet....
    Okej, men det låter ju bra. Ska själv våga mig på färgning snart, haha.
  • Jyckeberga

Jag har använt Veet hela graviditeten, inga problem!

• sara gerdrup

jag har med andvänt veet.
    Däremot varnar jag för vaxning. Jag blev helt röd/lila i hela bikinilinjen. (gick bort efter 1 vecka)

• Tusseluren

Har du fler barn hemma så ha flaskan högt upp!!!

Jag var mitt i en flytt och höll på att packa upp en hel del saker när jag känner att det börja lukta "kemikalier", gick runt och luktade för o se vars det kom ifrån, går in i sovrummet och ser att locket på flaskan är borta, letar reda på minstingen som då nästan 3år och frågar henne om hon lekt med den och det hade hon, frågade henne vars, här säger hon och pekar bak på huvet, hon måste trott att det var typ hårskum eller liknande, brände bort en del hår på ena sidan av bakhuvet och sen så skulle de knäppa kort på dagis 2veckor senare, det syntes inte på korten som tur var, stackars barn, hon kunde ju inte veta. Det var bara till att tvätta, tvätta och tvätta, en tvätt så använde jag yes diskmedel, det brukar stanna av i vissa fall.

Men vilken ångest jag hade själv, det var ju mitt fel, jag hade inte koll på läget mitt i allt kaos. men tur i oturen att hon erkände och visade direkt.

Håret blev lite gummiaktigt, det som blev kvar på det området hon kletat in det.

Detta var ett tips bara.

Men åter till ts, det är nog ingen fara, bara att använda och bli fin, själv är magen i vägen för att bli "fin".

Lycka till!!!

• sara gerdrup
    Tusseluren skrev 2008-10-23 18:59:00 följande:
    Har du fler barn hemma så ha flaskan högt upp!!!Jag var mitt i en flytt och höll på att packa upp en hel del saker när jag känner att det börja lukta "kemikalier", gick runt och luktade för o se vars det kom ifrån, går in i sovrummet och ser att locket på flaskan är borta, letar reda på minstingen som då nästan 3år och frågar henne om hon lekt med den och det hade hon, frågade henne vars, här säger hon och pekar bak på huvet, hon måste trott att det var typ hårskum eller liknande, brände bort en del hår på ena sidan av bakhuvet och sen så skulle de knäppa kort på dagis 2veckor senare, det syntes inte på korten som tur var, stackars barn, hon kunde ju inte veta. Det var bara till att tvätta, tvätta och tvätta, en tvätt så använde jag yes diskmedel, det brukar stanna av i vissa fall.Men vilken ångest jag hade själv, det var ju mitt fel, jag hade inte koll på läget mitt i allt kaos. men tur i oturen att hon erkände och visade direkt.Håret blev lite gummiaktigt, det som blev kvar på det området hon kletat in det.Detta var ett tips bara.Men åter till ts, det är nog ingen fara, bara att använda och bli fin, själv är magen i vägen för att bli "fin".Lycka till!!!
    Det ska jag tänka lite extra på, jag har en pojke som är 1½ år.
Svar på tråden Veet Hårborttagningskräm?