• Klunsen111

Min bebis är likblek!!

Min lille gosse på sju veckor blir alldeles vit i hyn när han sover. Han ser ut att vara gjord i vax. Det ser så hemskt ut. Som om han var död. Jag vågar knappt skriva de orden. Blir orolig att det är något med cirkulationen för han hade ett blådljud som inte försvunnit när vi skulle hem från BB. Han är född en månad för tidigt och de sa att blåsljud var vanligt då. Är det något fel tror ni eller är jag larvig?? Någon som varit med om detta??

• Svar på tråden Min bebis är likblek!!
  • Klunsen111

Det är klart!! Tänkte inte på det!! Nu ska jag laga kvällsmat till de andra gossarna så inte de blir bleka av näringsbrist!!

• Lillan79

Vår dotter är också superblek och lite blå runt ögonen när hon sover riktigt djupt... Första gången jag såg det fick jag panik och var säker på att hon inte levde - det var så fruktansvärt, så mycket känslor som rann genom kroppen innan jag såg att hon bara sov! Nu har jag lärt mig att hon ser ut så när hon sover, men tycker fortfarande att det ser läskigt ut!

• misenbetsy

Min pojke (snart 4 månader) är oxå väldigt blek när han sover. Jag var lite orolig i början men insåg att det är så han ser när han sover. Det är lite "bättre" nu, men innan såg han verkligen vaxblek ut och var blå runt ögonen.

• Vintersjäl

Min son var också väldigt blek när han sov under första 3-4 månaderna. Ögonhålorna såg dessutom insjukna ut och skifta lite i rött. Jag vet inte hur många gånger jag rörde vid honom för att se så han levde.

• Prinsarnas Mamma

våran lille e också väldigt blek... nu vid snart 4 mån börjar han dock bli liiite mer "rosa" men annars hellt vit... men brukar inte bebisar vara bleka?? jag har då inte oroat mig sådär över det.. men d sant.. ha dom hört blåsljud så kanske man blir mer orolig.

**Mamma till Jakob (18/9-06) och Gabriel (25/6-08)
  • jenny74

Vår son var precis likadan, han liksom bleknade när han sov precis som du beskriver! Skitläskigt men säkert inget att oroa sig för! Men hör du med BVC, om inget annat så för att lugna dig själv...

• Dis

Blodcirkulationen och trycket går ju ned under sömn så att de blir blekare är fullt normalt så tycker jag det ser ut på de flesta bebisar?..men kolla såklart om du är orolig!

• Dis

men visst ser kan det se lite otäckt ut när de blir väldigt vita..minns jag nu att jag tyckte.

• päronblomman

Mitt barn nr 2 (av 5) var också väldigt blek i den åldern när hon sov djupt. Var ej blå om läppar el någon annanstans.
    Alltid varit väldigt frisk av sig.

• 2babiesmom

Min dotter är likadan... blek men också mer jämn i färgen när hon sover, ser nästan ut som porslin. Ser väldigt fridfullt ut men oj oj va många gånger jag blivit rädd att hon dött.. Många döda människor ser ju också sådär bleka o fridfulla ut. Hemskt är det!!!

Jag brukar pilla henne på läppen då brukar hon dra på munnen. Men ibland har hon inte ens reagerat på det så har jag fått tagit till med andra metoder =)

Man har fått hjärtklappning många gånger....

• Klunsen111

Tack för alla svar! Ska ringa barnmottagningen idag på telefontid vid tio. Det är säkert bara jag som är nojig!

• Klunsen111

Nu har jag pratat med bvc som hänvisade till Barnmottagningen där vi varit för blåsljudet. Jag fick en telefontid och efter att sköterskan pratat med hjärtläkaren fick jag beskedet att det var helt normalt och berodde på dålig cirkulation. Det har många små barn speciellt om de är lite extra små. Harry väger tre kilo nu och är ju liten.

Skönt i alla fall att ha ringt så jag kan andas ut. Tänk om det hade vairt något fel och hänt något med gossen! Då hade jag aldrig förlåtit mig själv för jag inte ringde och kollade upp det!!

Svar på tråden Min bebis är likblek!!