Citygross
De håller på och bygger upp en citygrossbutik i Gävle..
Är det bra priser på de butikerna?
Jag är allt lite nyfiken
De håller på och bygger upp en citygrossbutik i Gävle..
Är det bra priser på de butikerna?
Jag är allt lite nyfiken
Billigare på en del varor och dyrare på andra varor. Jämnar nog ut sig på det hela.
Vilka varor kan det vara bra pris på, jämfört med andra butiker?
De har relativt bra priser tycker jag. Där jag handlar så vann Citygross tydligen PRO:s test där de jämför vad samma matkasse kostar i olika butiker, alltså de var billigare än ICA med flera...
Det är inte direkt en sån butik där man tänker "oj, hur kan det vara så billigt?" men de har många bra erbjudanden så att man kan spara några slantar här och där. Jag tycker den är helt okej.
Jag tycker de är ganska billiga, iaf hamnade de bland de billigaste i en undersökning (i Sthlm) för något år sedan.
Alltid något erbjudande på tvätt/rengöringsmedel, kaffe.
Hyfsat billig ost och kött.
Duplo, Lego och träpussel från Kärnan brukar vara billigt
Ska bli spännande, det blir nog till att köpa olika varor från olika butiker, beroende på vart det är billigt just då. Det blir ju mest från Willys som det är nu, och deras priser är rätt ok.
En del saker är billiga men andra saker är mycket dyrare där än på tex Coop o Maxi... Passa på med deras erbjudanden för då kan man tjäna en rejäl hacka. Men håll koll på priserna i övrigt...
Lite som jag köpte sist:
Tvättservetter 72st 12.95:-
Blandfärs 0,590kg 31.24:-
Bommulspinnar (Tops) 500st 6.95:-
Broccoligratäng 800G 15.00:-
Potatisgratäng 800G 15.00:-
Kakor chocolate 500G 10.00
CocaCola 2L 9.95:- (+ pant 2:- )
Comfort sköljmedel 4L 39.95:-
Tvättmedel Color 5kg 49.95:-
Edamerost 49.95 kr/kg
Blöjor Libero up & go 42pack 95:-
Marabou choklad 2x200g 25:-
Ja det var en del av det vi köpte
SandraS: Det var faktiskt riktigt bra priser..
Alicia05: Vi bor ju i Sandviken nu mer, så det blir nog bara att åka till gävle för att handla nån gång kanske, men när vi bodde i Gävle så gillade jag fjällbacken bäst
Jag far alltid till City gross när det ska handlas barnmat och blöjor, de är klart billigast häromkring på sånt. Sen har de ju alltid bra erbjudanden på annat också, så det slinker väl ner mer saker i korgen när man väl är där...