Citygross
De håller på och bygger upp en citygrossbutik i Gävle..
Är det bra priser på de butikerna?
Jag är allt lite nyfiken
De håller på och bygger upp en citygrossbutik i Gävle..
Är det bra priser på de butikerna?
Jag är allt lite nyfiken
De gjorde ett pristest för några år sedan där de flesta stormarkandader ingick. Citygross hamnade på första plats som den dyraste.
Det bästa med CityGross tycker jag är att de har allt ifrån billiga märken till dyra, vilket gör att man kan välja de dyrare märkena då en del smakar bättre
Sedan tycker jag deras köttdisk är fantastisk, de har allt! I alla fall i Malmö ![]()
Köttdisken på citygross är outstanding. Bra med brett och blandat urval av märkes- och icke märkesvaror. Prisnivå i klass med willys...
thea och gordon: Jo fast, de hade ju precis köpt exakt samma saker fast ifrån olika butiker.
Alltid bra pris på blöjor och världens bästa köttdisk!!
Här i Nyköping öppnade dom den 22.
Blöjor kan du nog inte hitta billigare nån annan stanns.
Stora ostdiskar och köttdisken som nåra här har nämnt
.
Några ex på sånt som jag köpte, ca 900 g blandfärs idag för lite mindre än 50 kr, grytbitar på ca 600 g för ca 47 kr.
Handlade för ungefär hela månaden och kom upp i 500 kr en hel 100 ing billigare än vad det brukar kosta på Lidl när jag månadshandlar. Sen kompliterar jag bara 1 ggr i veckan med tex mjölkprodukter, grönsaker osv
thea coh gordon: ok.
Älskar Citygross!
De har jättefint kött till bra priser! Deras lite dyrare stjärnkött är så mört och gott,mmm.
Det bästa med Citygross är deras breda sortiment, de har samma vara från olika tillverkare och därmed olika priser.
Deras priser slår Coop Forum och Ica Maxi med hästlängder och dessutom slipper man köpa färs som är vacumpackad för flera dagar sedan
Vad som förvånar mig är att de sänker priser när de andra höjer
!
Jag använder tex Katty kattströ till min pälslingar och för 2 veckor sedan tog Citygross 57,95 för 10 kg medans Ica tog 64,95. Igår när jag handlade på Citygross kostade kattströet 49,95 för 10 kg och Ica har höjt till 69,95!
Det är flera varor som de har gjort likadant med!
Till och med min svärmor som varit konsumanställd i 30 år handlar numera på Citygross