• LeWi

Hur mycket smycken har du dagligen?

Förlovningsring, vigselring och halsband har jag varje dag.
    Klocka också men den räknas nog inte som smycke.

När det gäller bakterier på ringarna så är det två släta guldringar, en har en pyttediamant, men det finns liksom inte en massa håligheter och sånt där smuts kan lagras.
    Jag tvättar ju alltid händerna när jag varit på toa och före och efter jag handskas med mat och då tvättar jag ju ringarna med. Tror inte jag är nån hälsofara!

I reject your reality and substitute my own.
  • LeWi
    TBS skrev 2008-10-24 08:30:10 följande:
    Du kan göra andra sjuka med dina bakterier, men inte dig själv.
    Sålänge vi alla bara hälsar genom att ta i handen och inte genom att slicka på varandras ringar är det nog inte så stor fara. Dina naglar samlar nog betydligt mer bakterier än en ring - oavsett hur kort du klipper dem...

Bakteriehysterin börjar gå lite för långt ibland känns det som.
  • LeWi
    Thursday skrev 2008-10-24 08:41:59 följande:
    Vad jag inte riktigt greppar med den är att folk hetsar upp sig på att det "är bakterier" på saker. Då är min tanke "Än sen då?" Det är väl bara ett problem om det är bakterier i sådana mängder eller av sådant slag att man t.ex. blir sjuk av dem. Annars kan de väl få vara där de är?
    Jupp... Kan inte annat än att hålla med!
    Dessutom är de ju livsviktiga!
    Allt det här med antibakteriell hit och dit känns ärligt talat betydligt farligare än att tex äta bjudnötter på en bar Räcka ut tungan
  • LeWi
    TBS skrev 2008-10-24 08:47:36 följande:
    Ringarna blir inte rena under om du inte tar av dig dom, tvättar dom och torkar dom innan du sätter på dig dom igen
    Om de inte blir rena av att jag tvättar händerna ordentligt med tvål så har jag lite svårt att se hur bajs skulle kunna hamna under mina ringar till att börja med...
    Jag brukar ju använda papper liksom, så om det inte händer något verkligt underligt så har jag inget bajs på fingrarna alls ens innan jag tvättar dem.
  • LeWi
    TBS skrev 2008-10-24 08:57:25 följande:
    Papper utgör inget vidare skydd mot bakterierna, dessutom är de VÄLDIGT små, så bakterier har inga problem att leta sig in där du inte kommer åt att tvätta med tvål
    Pratar du om bakterier eller bajs?
    För jag kan nog scrubba ner hela mig med swinto utan att lyckas tvätta bort alla bakterier...
    Pappret är ett bra skydd mot bajs. Bajs som du sa att du inte ville ha i munnen.
    Bakterier finns överallt så är det bakterier du inte vill ha i munnen får du nog hålla munnen stängd.
    Det är en sak på ett sjukhus där det är stor smittorisk eftersom det som regel finns en rätt stor koncentration av sjukdomar där - Men ska vi börja oroa oss för minsta lilla bakterie i vardagen så är det nog isolering i plastbubbla som gäller...
Svar på tråden Hur mycket smycken har du dagligen?