• mormor 1965

Dildo till tonåring??

Min 15 åriga dotter lånade i smyg min dildo... Piinsamt!!!
    Hittade den i hennes låda och var förstås tvungen att ta upp saken. Hon hade velat prova att stoppa in nåt och för att tänja ut "hålet". Hon är oskuld och har pojkvän sedan 5 månader. Jag grälade och sa att det är jätteohygieniskt att ta andras. Då bad hon att få en egen. Ska jag nu köpa henne en egen? Känns jättekonstigt!!

• Svar på tråden Dildo till tonåring??
  • Fru Brastad

Hon får ju lov att ha sex men kan hon inte köpa en själv? jag hade tyckt det va jättejobbigt att köpa den till henne

• FridaT

Oj vilken knivig situation. Jag skulle nog köpt henne en egen. Det är ju ändå naturligt att vilja utforska sexualiteten vid den åldern.

• Schnooglewookiemush

Gud, vad pinsamt...

Jag skulle inte köpa en dildo, jag har ingenting med min dotters sexliv att göra.
    Skulle bara kännas extremt konstigt...

• Birgitta2

Kan tänka mig att det känns jättekonstigt. Vill hon köpa en, så visst. Men själv hade jag nog inte heller GETT något sådant till min 15-åring om hon bett mig. Kanske kan hon jobba ihop pengar till en själv? Via hushållsarbete, fickpengar osv.

Men visst är det skönt att ungarna faktiskt vågar prata om sånt här med en? Min egen dotter har själv såna prylar hemma i lådan, men hon sparar ihop till dom själv.

Vill du kan du i och för sig köpa henne en egen, men risken finns ju att hon kommer med ytterligare förfrågningar om andra saker som hör sexlivet till, och då börjar det kanske bli lite för mycket även för en öppen mamma.

Svårt sånt där.

• Airlee

Förlåt om det här blir fel men jag undrar lite försiktigt om det verkligen är okej att skriva om såna här intima saker i din dotters liv på en sajt där du inte är anonym, och där du dessutom har henne på bild?

• Fru Brastad

Eget val kallas det för

Airlee skrev 2008-10-24 13:33:10 följande:
    Förlåt om det här blir fel men jag undrar lite försiktigt om det verkligen är okej att skriva om såna här intima saker i din dotters liv på en sajt där du inte är anonym, och där du dessutom har henne på bild?
  • Airlee

Fru Brastad skrev 2008-10-24 13:34:13 följande:

Eget val kallas det för
    Jo visst, men dottern har väl inte valt tänker jag... jaja, bara en fundering som sagt.
  • lena86

jag tycker de inte fel jag skulle ge en sådan .. de flesta tjejerna har de tycker inte konstig att hon börjar upp täka sig själv...

• Nyfiken gul

Låt henne köpa sin egen dildo om hon vill ha en!

Jag sponsrar gärna pengar och information om preventivmedel till tonårsdottern - men gränsen går definitivt vid inköp av sexleksaker.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • mormor 1965
    Airlee skrev 2008-10-24 13:33:10 följande:
    Du har helt rätt. Tänkte på saken, men tyckte den passade så bra in på tonåring, och man kunde inte välja en anonym profil. Men inte ser man ju vem det är?
Svar på tråden Dildo till tonåring??