• mormor 1965

Dildo till tonåring??

Min 15 åriga dotter lånade i smyg min dildo... Piinsamt!!!
    Hittade den i hennes låda och var förstås tvungen att ta upp saken. Hon hade velat prova att stoppa in nåt och för att tänja ut "hålet". Hon är oskuld och har pojkvän sedan 5 månader. Jag grälade och sa att det är jätteohygieniskt att ta andras. Då bad hon att få en egen. Ska jag nu köpa henne en egen? Känns jättekonstigt!!

• Svar på tråden Dildo till tonåring??
  • tvåtjejersmamma

Usch, vad pinsamt!

Men bra att du tog upp det med henne, trots det jobbiga i situationen. Jag tycker att det visar att du och din dotter har ett sunt och öppet förhållande till varran.

Dock tror jag inte att jag som mamma skulle köpa en dildo till min 15-åriga dotter, som dessutom är oskuld.......

• Bevabus

Eeh varför inte?? Det är ju det bästa sättet att förbereda sig på! Då lär man sig vad man gillar i stort sett och får inte en lika "chockerande" upplevelse när man har sex första gången.
    Jag tycker du ska låta henne köpa en dildo TS. Bara normalt i den åldern att vilja exprimentera med sånt.

tvåtjejersmamma skrev 2008-10-24 13:37:59 följande:
    Usch, vad pinsamt!Men bra att du tog upp det med henne, trots det jobbiga i situationen. Jag tycker att det visar att du och din dotter har ett sunt och öppet förhållande till varran.Dock tror jag inte att jag som mamma skulle köpa en dildo till min 15-åriga dotter, som dessutom är oskuld.......
  • Airlee

mormor 1965 skrev 2008-10-24 13:37:41 följande:

Du har helt rätt. Tänkte på saken, men tyckte den passade så bra in på tonåring, och man kunde inte välja en anonym profil. Men inte ser man ju vem det är?
    Nej man kan ju säkert inte lista ut det om man inte känner er väl, menade heller inte att göra dig orolig! Vet bara av trista erfarenheter hur otroligt synlig man kan vara på nätet utan att reflektera över det... Så jag vill bara varna lite.

Men, det var ju OT. Till ämnet, det är ju jättebra att du tog upp det med henne... förstår att det kändes jobbigt! Har hon själv möjlighet att spara ihop och köpa en egen? Tycker nog inte att DU ska behöva göra det åt henne för det måste ju kännas om möjligt ännu mer konstigt!
  • Lovlinesss 3
    mormor 1965 skrev 2008-10-24 13:27:16 följande:
    Min 15 åriga dotter lånade i smyg min dildo... Piinsamt!!!Hittade den i hennes låda och var förstås tvungen att ta upp saken. Hon hade velat prova att stoppa in nåt och för att tänja ut "hålet". Hon är oskuld och har pojkvän sedan 5 månader. Jag grälade och sa att det är jätteohygieniskt att ta andras. Då bad hon att få en egen. Ska jag nu köpa henne en egen? Känns jättekonstigt!!
    Vilken knepig situation! Hon kan ju vara väldigt nervös och tycka det är pinsamt att köpa en själv också? Hon kanske tycker att du som är lite äldre och mer erfaren kan köpa en för att hon tror du inte tycker det är lika pinsamt?

Jag har aldrig haft en sån nära relation med min mamma att jag vågat tala om intima saker, inte ens om mens eller bindor som är en sak alla kvinnor måste ha. Jag läste på allt själv på internet och sådant. Tyckte det var jättepinsamt att köpa bindor själv tills jag fylde 17, så min mamma fick köpa åt mig, när jag tog mig mod att fråga eller så smugglade jag ner i kundvagnen.
  • Suzisuze

Spännande tråd. Mina tankar kring detta är följande ( jag har förvisso ingen tonåring än, men två barn, en är flicka)

Jag tycker det är mkt bra att du som mamma vågade konfrontera din dotter ang dildo lånet. Visst ska dessa sexleksaker vara personliga, åtminstone inte till utlåning i smyg. Jag har inga pekpinnar och självklart tänker 15-16 åringar på sex mer 'än på skola och annat ha ha Men det är hennes uppgift att experimentera med sin sexualitet ju, inte din. Hon får isåfall ta sina fickpengar och köpa sexleksaker, en mamma ska inte göra det. Eller en pappa. Det kan bli sååå jäkla fel, alla kanske inte ser er relation och vet hur nära ni står. Dels är det lite känsligt det där med sexleksaker och jag tror att hon ska kanske börja lära sig att tänja, njuta utan dildosar. Hon behöver ju inte töja ut sig, det vet vi alla att slidan är anpassningsbar.

Jag tycker dock att ha sex som 15 åring kräver 100 % ansvar! Istället för att köpa dildosar borde du köpa kondomer till henne och informera om att man kan bli gravid lätt som en plätt om man slarvar.

• Svart ros

Det är väl 18-års gräns på sexleksaker?!

Hade det varit min dotter hade hon fått köpa sin egen. Jag är väldigt öppen när det handlar om sex men att köpa sexleksaker till mina barn skulle jag aldrig få för mig att göra. Det hade känts väldigt, väldigt fel.

• Friyaz

gå och köpa den skulle jag nog inte, men nog hade jag kunnat sponsra med pengar...om hon liks hade bett om en.

• Bevabus

vet jag inget om, jag har en kompis som beställde sånt innan hon blev 18 så..

Vicke85 skrev 2008-10-24 14:10:19 följande:
    Det är väl 18-års gräns på sexleksaker?!Hade det varit min dotter hade hon fått köpa sin egen. Jag är väldigt öppen när det handlar om sex men att köpa sexleksaker till mina barn skulle jag aldrig få för mig att göra. Det hade känts väldigt, väldigt fel.
  • Suzisuze
    Friyaz skrev 2008-10-24 14:21:57 följande:
    gå och köpa den skulle jag nog inte, men nog hade jag kunnat sponsra med pengar...om hon liks hade bett om en.
    Ja, precis. Låta barnet/tonåringen ta ansvar för detta och själv använda fickpengen som man får från mamma till det hon vill. Vill dottern prioritera dildo, varsågod Men annars står jag fast vid att ett så ungt barn kan nog njuta gratis- och sen tycker jag tex att killar i den åldern lär ha höga förväntningar på en 15 åringar med dildosar i gerderoben... if u get me Jag tycker att 15 år är ungt....
  • Mary Wollstonecraft

Du kan väl låta henne beställa en från nätet och lite diskret låta henne förstå att du betalar den, om hon nu måste ha en? Misstänker att hon nog "lånat" den fler gånger än du vet om, men antagligen kommit ihåg att lägga tillbaka den de andra gångerna :)

Svar på tråden Dildo till tonåring??