• TinyToon

Ni med bonusbarn varannan vecka...

Hur gör ni era byten?
    Vilka dagar,tider och lämnar ni eller hämtar?
    Berätta gärna också varför i har valt att göra som ni gör.

Jag och min sambo har precis pratat om att vi göra lite småändringar som tex att hämta istället för att lämna som vi gör nu för att göra bytet positivare.
    Hon verkar inte ha några problem att vi lämnar men jag har fått för mig att om man blir hämtad så känns det som om man är mer önskad än att bli lämnad efter en vecka.

Hennes mamma har ofta match på söndagar och då lämnar vi min bonusdotter hos morföräldrarna.
    Både vi och min bonusdotters mamma vill att vi ska komma på en lösning så att vi alltid hämtar av varandra och inte av far- eller morföräldrar.
    Samtidigt vill vi ha en hel helg och fasta tider.

Nyfiken på andras lösningar!

• Svar på tråden Ni med bonusbarn varannan vecka...
  • TinyToon
    Svar på #1

2007 Mamma skrev 2008-10-24 14:33:44 följande:
    Hur gamla är barnen? Går de på dagis/skola??
    Hon är 6 år och går i förskolan.
    Om du funderade på att man kunde lämna i skolan och den andra föräldern hämtar så kanske jag är lite kinkig där med. :)
    Känns som om man inte får ett riktigt hejdå och så är det ju även det att lämna också, samt att vi delar en del grejer som ska lämnas över.
  • 2007 Mamma

OK! Ja men då blir det ju under helgen man måste lämna/hämta eller alternativt att den föräldern som haft barnet en vecka hämtar från skolan och möter upp eller lämnar barnet då. Men annars kanske hon tycker att de där "hejdå" är jobbiga och skulle föredra att bli lämnad i skolan och hämtad av den andra.

• 2007 Mamma

Hon är ju ganska stor så fråga henne hur hon skulle vilja att ni gjorde så kan ni nog komma fram till en bra lösning som passar er alla och framförallt lilltjejen!

• jojoruth

Jag har en bonusdotter som är 9 år. Vi har måndag till måndag. Vi hämtar efter skolan på måndagen och lämnar henne i skolan nästa måndag.
    Detta är smidigast då både vi och mamman bor en bit utanför stan där dottern går i skolan, och vi jobbar i stan.

Just nu blir det lite åkande då jag e mamma ledig och sambon arbetsprövar, men det får gå.

• TinyToon
    Svar på #3
    Hm...det har jag inte ens tänkt på.
    Hon är en tjej som är såååååå lättanpasslig och det är inte mycket som tar på henne.
    Som sagt hon tar det nog inte negativt att bli lämnad heller eftersom hon ändå ska till den andra föräldern.
    Det är väl bara något vi fått för oss :)
  • TinyToon
    Svar på #4
    Jo visst skulle vi kunna göra det men jag tror att hon inte kan besluta det själv.. hon skule nog antagligen säga "jag vet inte" eller så skulle hon chansa på vad vi skulle tycka var bäst.:)
    Egentligen spelar det nog inte henne nån större roll.
  • TinyToon

Vi har en hel del som skickas fram och tillbaka, vet inte om det är värt att lämna allt det i skolan.

• 2007 Mamma

Vad är det som skickas fram å tillbaka? Kan man dra ner på det så det inte blir så mkt så att det inte spelar ngn roll om ni ställer en väska där 1gång i veckan.
    Nja jag menade inte att hon skulle bestämma hur ni ska göra men om ni pratar lite om allt möjligt och lägger in det så att inte hela samtalet handlar om det och säger hon inget så kan man lägga fram förslag.. Vad skulle du tycka om vi gör såhär... Eller kanske såhär... Hon kommer troligen inte säga rakt ut men ni kan försöka läsa av henne och sen när ni kommer på ngt som kanske skulle funka för er så säg att nu tänkte vi prova det såhär.. Och sen frågar ni henne om några veckor om hon tycker det funkar.. Troligen kommer hon inte säga mer än kanske jaha det e väl bra.. För det e nog mest ni som gör det till en stor grej. Hoppas ni kommer på ngt bra!

• TinyToon
    Svar på #9

2007 Mamma skrev 2008-10-24 16:35:23 följande:
    Vad är det som skickas fram å tillbaka? Kan man dra ner på det så det inte blir så mkt så att det inte spelar ngn roll om ni ställer en väska där 1gång i veckan. Nja jag menade inte att hon skulle bestämma hur ni ska göra men om ni pratar lite om allt möjligt och lägger in det så att inte hela samtalet handlar om det och säger hon inget så kan man lägga fram förslag.. Vad skulle du tycka om vi gör såhär... Eller kanske såhär... Hon kommer troligen inte säga rakt ut men ni kan försöka läsa av henne och sen när ni kommer på ngt som kanske skulle funka för er så säg att nu tänkte vi prova det såhär.. Och sen frågar ni henne om några veckor om hon tycker det funkar.. Troligen kommer hon inte säga mer än kanske jaha det e väl bra.. För det e nog mest ni som gör det till en stor grej. Hoppas ni kommer på ngt bra!
    Ja förmodligen så är det vi som gör det till en stor grej.. eller ja det var mest jag som ville veta hur andra brukade göra.
    Samtidigt tycker jag att det är ganska bra att träffa hennes mamma samtidigt som vi byter.
    Vi träffas inte och umgås annars och inget vi kommer göra heller.
    Det är ändå skönt att prata av sig om hur allt går för varandra lite då och då.
    Det löser sig alltid.
    Men jag är fortfarande nyfiken på hur andra gör och varför dom gör på just det viset. :)
Svar på tråden Ni med bonusbarn varannan vecka...