• Linny

coola barnprylar

Kan tipsa om att designtorget (i alla fall några av butikerna där de är flexibla) kan ta in flera olika sorters babymobiler! Oftast har de i butiken den med valar, elefanter, råttor eller båtar. I Täby centrum är de tillmötesgående, en del andra butiker vägrar ta in annat än det de brukar..

Men jag har beställt "Happy Frog" och "Balloon mobile 5" på designtorget i Täby. Det finns massor, här är länken till tillverkaren: www.flensted-mobiles.com/images/thumbnls/thumbs0.htm

• Linny

Jo, det är det fina, det är inga vanliga designtorget priser!!
    De flesta som är normalstora o till barn tex. den med elefanter, grodor, luftballonger, råttor, apor osv. kostar mellan 125-235. Trevligt eller hur!

De med träbåtar osv. kanske kostar lite mer.

Ska man ha "vuxenvarianterna" dvs de som är riktiga konstverk får man nog hosta upp en del.

Det fina är att de är gjorda i tunn plast eller papper o hänger i typ fiskelina från en krok i taket. Så OM den skulle ramla ner på barnet gör det ungefär lika ont som att lägga en handduk över bebben

• Linny

Har två tips till: Skitcoola kläder genom företaget Me and I. Det är hemförsäljning, men om man drar ihop ett gäng o anmäler till dem, så kommer de o demonstrerar. Något för mig i alla fall som tycker att det är kul med kläder som inte är så pojk/flick-aktiga....

www.meandi.se

Å sen äääälskar jag Uglydolls Finns bla. på Haven vid Odenplan.

• Linny

Säkert, men för att ha några att välja på får du kanske skicka efter från USA. Har letat här i sverige, men bara hittat ett ställe som har, o de har bara en av dem (Target).

Å vi vill ha OX, han har så långa o goa öron. Min man säger att de är perfekta för en liten bebbe att suga på
    www.newburycomics.com/rel/v2_viewupc.php&upc=103-850325NEWBU

• Linny

Gladys: Du kan också beställa dem via designtorget om du vill! (i alla fall i Täby Centrum) Tipsade om det igår, visst är de fiiiina!!

Påslakanseten på Ikea är skittråkiga!
    Jag har faktiskt hittat ett påslakanset på Hemtex som är jättecoolt. Knallrött med konturer av små vita elefanter. Är för vuxna, men det går snabbt att sy om (till o med för mig som inte kan sy). Man behöver ju bara sy två sidor, resten är ju sytt.
    Dessutom hade de rea, så det kostade bara 150 spänn

• Linny

snart tre: Jag har inte sytt om det än, men ska. Eftersom påslakanet redan är sytt i 4 ändar (nja, den sista kortsidan är ju aldrig helt igensydd..), klipper jag av det på en långsida o på en kortsida (den där öppningen är) i den storlek jag vill ha (100x130 cm). Sedan behöver jag ju bara sy ihop den ena långsidan o halvt sy igen den ena kortsidan (den längst ner där man stoppar in täcket... Rörigt, men hänger du med?

• Linny

det tråkiga med Form och design är att de bara har "Target". Vill haaa OX!

Jo, förresten. Kan även tipsa om coola barnmöbler!! Från mina hemtrakter. Förvånad över att han inte börjat utöka o sälja till tex. Designtorget. är övertygad om att de skulle sälja som smör.

Alla i min släkt har såna barnmöbler. Själv ska jag naturligtvis också ha det.
    Nu vet jag inte om några av er redan har barn, som skulle tycka detta är kul. Annars kan man ju vänta tills bebisen blivit 1 år innan man köper nåt sånt här....

Går att beställa på nätet, o han kan skicka det med Swebuspaket..

www.bjerkert.com/barnmobler.asp

Kolla bl.a in zebrapallen och lammpallen med skinn!! *älskar*

• Linny

Vill också ha ett fint babygym! Ska var roliga färger osv. till bebben naturligtvis, men allt behöver inte vara så bulligt o plastigt... Usch!

• Linny

Ja, visst är den Vi har önskat oss OX av svärfar som bor i Kalifornien. Hoppas han hittar den

• Linny

På Haven har de några olika sorters Ugly Dolls. Dock inte OX, som vi vill ha. Men har en kompis som har köpt den med tre ögon där..

• Linny

På hemtex har de också haft lakan som liknar Lexingtons mycket. New England baby heter de o är jättefina. Lite billigare också!

• Linny

Visst har det skrivits i denna tråd, om en filt i samma stil som Thilde-kudden?
    Vad heter märket? Omnitech, omnitex???? Har hittat det på nätet innan, men nu kommer jag inte ihåg hur jag hittade det.. Någon som kan hjälpa mig?

Svar på tråden coola barnprylar