• Asra

coola barnprylar

Gulliga barnprylar finns det gott om. Själv vill jag ha lite stilrena,coola kläder och leksaker till min lill*. Det finns en del men man får leta lite mer efter dem. Tänkte att vi in denna tråd kan tipsa varandra om coola barnprylar vi hittat på såväl H&M och i designerbutikerna.

Har ni några tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-23 10:32:34:
    Här kommer en sammanställning av länkarna vi delat med oss av till varandra än så länge i den här tråden:

www.babyjams.se/1.html
    www.barnbutiken.net
    www.barndesign.se/
    barnskoshopen.jetshop.se/
    www.birkababy.se
    www.bonti.se
    www.bugaboo.com
    www.busigt.se/
    www.designtorget.se
    www.elodiedetails.se/produkter.html
    www.floralin.se
    www.frankform.se
    www.havenstockholm.se
    www.lillstina.se
    www.litenbutik.se
    www.metalbabies.com/index.php
    www.noaddedsugar.co.uk/
    www.onetex.se/onetexfr3.htm
    www.ourchildrensgorilla.com
    www.poof.se
    www.riotlab.se/index_frame.htm
    www.simpleworld.se
    www.sispoint.com/butik/
    www.spacebabies.se/
    www.spoketlaban.com/Produkter.html
    www.sprall.se
    stores.kiwi-kid.com/Search.bok
    store.lovelauragifts.com/diaperbags.html
    www.suki.se
    www.trendybaby.dk
    www.trollskor.com
    www.thilde.se
    www.uglydolls.com
    www.unibarn.se
    www.vincentshoestore.com

• Svar på tråden coola barnprylar
  • Asra

Ingen Leksaksmobil ännu. Har inte hittat den rätta. Har funderat på filur mobilerna som finns designtorget.

Avvaktar också inköp av filt påslakan till vagnen. Vill gärna att det ska passa bra ihop :)
    Fst man kan ju byta barnvagnsmobil då och då också ;)

• Asra

Jag kan själv rekommendera Thildekudden i jeanstyg. En snygg och förhoppningsvis bra babyleksak. Finns att se på www.thilde.se bland annat designtorget säljer dem.

Gillar oxå Lodgers wrapper filtar, det finns ett urval av dem på www.inreda.com Vet dock inte om det säljs någonstans i Göteborg, skulle gärna se den live innan jag spenderar närmare 600kr på en filt. Det är en filt som man både kan ha som åkpåse för det lilla barnet + som lekfilt på golvet.

H&M har en cool t-shirt. Den är vit och det finns ett ritat pirathuvud med två på i kors på. Den är stilren och passar såväl pojkar som flickar. Attans billig var den oxå.

• Asra

Designtorget i Göteborg har oxå, byxorna eld i baken, myror i brallan. Tröjan med märket "övningsgår". De har lite kläder i 70-tals anda av plysch med starka färger, de är ganska dyra, finns också ett litet utbud av dem på Krabat i göteborg. Hmm kommer inte ihåg mer just nu :)

• Asra

Marvelina: Det låter bra kanske vågar jag köpa en fast jag inte sett den in real life. :)

Snysop: Jag tror thilde kudden kostade ungefär samma, kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade. Men den var iallafall inte billig ;)

• Asra

Vad kul att komma in och läsa alla nya tips! Varför har vi inte startat en sådan här tråd tidigare ;)

Det gömmer sig ju en hel del coola lite här och var verkar det som. Det vore ju helt underbart om nogon kunde samla alla grejer i en webshop :)

Jag fastnade för Nike´s giftset på www.sneakerstuff.com och ska skicka efter ett. Gillade att det ingick en bitring och dessutom var det ju rea :)

Hittade också affären UNI´s hemsida, men den verkade vara under uppbyggnad. Man kanske borde tipsa dem om att starta en webshop oxå. www.unibarn.se Jag blir mer och mer sugen på en liten shoppingtrip till Stockholm.

Nu ska jag ut i regnuppehållet och kanske slinker jag in i någon barnbutik på vägen till apoteket, är lite shoppingsugen ;)

• Asra

Blev bara inköp av två mjuka beiga basbyxor från Mexx idag. Två till priset för en på Lilla Villervalla i Haga (Nästan ända framme vid järntorget). Tips för er i Göteborg de har 2 till priset för 1 på nästan hela sortimentet. Är lite utplockat i och för sig. Men det finns lite fynd kvar att göra.
    Här har de bland annat filurerna i en pack så att man kan plocka ihop sitt eget barnvagnssnöre. De kostade 65 kronor styck.

Hittade en bra länk i kväll. En affär helt i min smak. Tyvärr verkar de endast leverera inom USA. Men de verkar ha lite Euopeiska grejer så man kan säkert hitta andra återförsäljare på närmare håll. Om man nu skulle falla för något.

www.modernseed.com/index.html

Kolla in the "Nest chair", en annorlunda och cool barnstol.

• Asra

Jag har en dash till min Bugaboo. Och den kommer inte nära marken. Den är som gjord för min Cameleon :)

Om jag inte minns fel finns det bild på expon och en frog på Skip hop´s hemsida. Kolla där
    www.skiphop.com

Snysop. Jag håller med dig! Bland "tjejkläderna" är det nästintill omöjligt att hitta något unisex. Det är helt enkelt bland killkläderna man kan hitta fina saker.

Jag köpte idag en t-shirt, 2 strumpor och en body med kort arm och korta ben på Kapphal. De var beige/vita med en dinosaurie mönster på. Inte speciellt coola men i alla fall inte super docksöta :) Och de var billiga på rean så det var positivt. Det var det enda jag hittade som jag ville köpa idag. På POP (Nordstan) var det hur utplockat som helst. Jag såg dock lite nyinkommet som jag skulle kunna tänka mig. Bland annat en brun/ljusblå randig body på Lindex.

Jag hoppas utbudet blir lite bättre med höstkollektionen, det brukar ju överlag vara bättre färger då, inte så pastelligt och gulligt riktigt.

• Asra

Snysop, Tack för tipset jag ska ta mig ner till Kungsbacka någon dag och kolla in affären.

Nu har jag faktiskt hittat lodger filtarna på närmare håll Storken i Linne hade flera olika modeller. Och jag gillar dem lika mycket fortfarande. Det kommer definitivt att bli en sådan :) Frågan är bara VILKEN!?!

Alldeles i närheten av Storken finns en affär som heter "Faster Doris" de har en hel del roliga barnprylar bl.a säljer de kläder från no added sugar, så där kan jag rekommendera ett besök.

Loter lovande att Haven ska börja med internet försäljning, du vet inte när snart tre?

• Asra

Tack Snart tre, då är det bara att vänta och se :)

När jag var på Faster Doris idag så hade de en sparkdräkt (utan fötter), den var hel svart med en döskalle på bröstet. På etiketten stod det Stardust. Någon som känner till märket och vet om de har någon hemsida?

Svar på tråden coola barnprylar