• Coccos

coola barnprylar

Apelsinen: Det där har jag också undrat över. Behöver man en rejäl overall till en bebis som ändå mestadels kommer att ligga i åkpåse, eller räcker det med typ en fleeceoverall? Någon som vet?

• Coccos

Ok, jag kanske uttryckte mig luddigt. Jag försöker igen: Räcker det med en fleeceoverall (eftersom barnet inte direkt kommer att springa runt i snön när det är nyfött) eller behöver man ha en varmare overall? Någon som vet?

• Coccos

Tack för era svar. Det får bli fleeceoverall eller liknande helt enkelt.

• Coccos

Jag vet att Filurerna (de heter väl så?) har diskuterats tidigare i tråden. Alltså de här tygfigurerna med öga/ögon som man kan ha på barnvagnen. Är det någon som vet var jag kan hitta en bild på dem på nätet? Tänkte försöka sy egna nämligen.

Tack på förhand!

• Coccos

Tack snart tre och Aannaa! Jag hittade filurerna och har nu börjat sy.

• Coccos

Snysop: Det ska jag absolut göra. Vet dock inte om det är så populärt hos originaltillverkaren att man säljer kopior på deras grejer, hehehe?!

• Coccos

Snysop: Ja det är ju sant.

Pyret82: Jag lägger upp bild så fort jag är klar.

Nu ska jag tillbaka till symaskinen!

• Coccos

Hello, nu är jag klar med min filur-imitation. För er som är nyfikna så finns en bild i mitt galleri. Jag hittade på lite egna figurer och former. (Funderar på att kassera den trekantiga ljusgröna, är inte helt nöjd med den.)

Aannaa, det var inte alls svårt. Det handlar nog mer om att ha tid och tålamod. Och en symaskin förstås. De riktiga som man köper ser ju förstås proffsigare ut.

• Coccos

Tack Aannaa! Det bäst är ju att det inte kan bli fel, man bestämmer ju själv hur de ska se ut!

• Coccos

Tack, prinzess! Jag vill också ha en stor, jag kanske syr en sån också sen, om jag orkar. Någon som vet vad Skummisarna kostar att köpa annars? Jag hittar inget om det på Skummis-hemsidan.

• Coccos

Päron: Som Aannaa skriver så finns ögon att köpa på Panduro. Såna använde jag och jag sydde fast dem superordentligt. Men jag tror att original-Filurerna har påsydda ögon av tyg och de är säkert mer barnvänliga. Jag köpte stoppvadd på Åhléns, men det har de säkert på Panduro också. Om du tänker sätta dem på ett snöre på vagnen så rekommenderar jag små öglor på filurerna så att de inte glider på snöret.

• Coccos

Päron: Säg till om du hittar färdiga tygögon någonstans. Jag vill också ha!

• Coccos

Snysop: Det randiga tyget är en stuvbit från Vamlingbolaget.

Svar på tråden coola barnprylar