Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

coola barnprylar

Ja, varför i herrans namn kan inte Ikea sälja några snygga - lite mer moderna - påslakanset för små knottar. Gillar inte heller de som finns nu. Synd - det skulle vara bra att köpa något påslakanset som inte kostar så himla mycket - men jag vill att de ska vara snygga också. Undra just om det kommer att komma några nyheter i höst, måntro? Får avvakta och se.

• snart tre

Linny: Förlåt en totalt inkompetent sömmerska , men hur har du sytt om det påslakanet? Kanske till och med jag kan fixa om det är tillräckligt enkelt.

• snart tre

Har några nättips jag just upptäckt för er som gillar att shoppa online:

- www.formodesign.se (inredningsprylar i allmänhet och en liten barnsektion också där
    bl a Karin Mannerståls barnkollektion med tyger/kuddar/filtar i mönster "Tiny" säljs. Här kan man också köpa Ugly Dolls och lite annat smått och gott - exempelvis ett vetebälte som jag hört ska vara bra att ha i början av förlossningen)

- www.barndesign.se (säljer bl a filten med tvättlappar på och bodysarna med myror i brallan/eld i baken)

- www.bluebox.se (alla möjliga inredningsprylar och en baby/barnavdelning. Hittade bl a så kallade "Naughty Pets" som är som Ugly Dolls)

- Massor av olika Ugly Dolls och annat finns också på www.sispoint.se

- Kolla även in www.spacebabies.se (har en del roliga skötväskor)

- Och naturligtvis www.inreda.com som har massor av prylar

• snart tre

Hi, hi - Snysop hann visst före där!

• snart tre

Opps - lite för snabb där - tur att du har ögonen med dig Snysop!

• snart tre

Jag vill i alla fall ha en Naughty Pet - är ute efter den grå katten!

• snart tre

Snysop: För bådas skull så klart - lever efter devisen att god form och design aldrig är bortkastad - klart din bebis kommer att uppskatta det när han/hon växer upp.

• snart tre

Linny: Hm ,jag tror det. Kanske ska göra samma sak - hitta ett coolt barnpåslakan och sy om. Ska kika lite och fundera och i så fall låna lillsyrrans symaskin (äger ingen själv eftersom jag är så hopplös). Men det är ju aldrig försent att lära sig och det är ju inte en symaskin från syslöjden (blä!) i skolan - de är ju så himla tekniska nuförtiden.

Hörni - förresten - vet någon vart man kan få tag i Hello Kitty-figurer i Stockholm? Skulle vilja hitta en liten sådan att ha som hängalternativ i barnvagnen (älskar mina filurer men man kan ju byta ibland). Tänkte kanske skaffa en sådan figur som hänger på en nyckelknipphållare och hänga upp den i barnvagnen. Anyone?

• snart tre

Snysop: Aha - tack så mycket. Tänkte inte på att kika där. He, he - nu vet jag vad jag ska spana på i helgen

• snart tre

Snysop igen: Ja, gud passa på att kolla in K.L (billigt, billigt). Du kommer säkert kunna hitta massor av roliga/balla saker till både dig och din knott. Är inte avundsjuk alls

Svar på tråden coola barnprylar