• Asra

coola barnprylar

Fundera på en sådan, men kanske inte istället för en vanlig babysitter utan ytterligare en pryl ;)

Det känns som om att man måste vara mer nära när de sitter i Bumbo, när de ligger i babysitter så kan man ju passa på att diska kanske (man kan ju hoppas iaf) ;)

• Asra

Sombla - Mycket "vill ha" på den länken :) Tack! På sidan fanns ju länkar till några onlinebutiker, en av dem kollade jag och där fanns en hel del coolt. Få kolla mer imorgon nu är det läggdags... för en stund sedan :)

• Asra

Katvig har ju coola påslakan oxå. Vet dock ej om de har så små som passar till vagnen men de har i alla fall för spjälsäng. www.katvig.dk/

• Asra

Fastnade också för den gröna :) En sådan får det nog bli sedan, tack för tipset :)

• Asra

I helgen var jag en sväng i köpenhamn. Vi gick en sväng på ströget men där hittade jag inga roliga klädbutiker. Det enda jag hittade där var lite kläder på Zara (som vi inte har här i Göteborg) De hade iofs inte så bra babykläder, dåligt med bodys och fotlösa dräkter. Men jag köpte lite kläder i färgerna orange/röd (tröja o strumpor). Shppingbehovet var stort och något ville jag ju ha med mig hem :)
    Men senare letade vi reda på affären idaT som jag fått tips om här på FL, och det var det bästa på hela dagen ;)

Ville handla hur mycket som helst, men sambon var med och satte stopp. Men det blev ändå kläder för närmare 1000kr. Han gillade som tur var också deras kläder.

Affären rekommenderas varmt. Internet butiken har dock större utbud så det är nästan bättre att handla därifrån.

www.idat.dk/
    Nansensgade 53
    1366 København K

• Asra

Snysop,
    Visst är det det roligaste just nu... att shoppa barngrejer alltså :) Det finns nog fler butiker i Köpenhamn, men det gäller ju att hitta dem. Fick tips i en annan tråd om några fler butiker.
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m4378069.html

Men mitt sällskap var ju inte lika intresserade som jag att titta på babykläder, hade man varit själv hade jag nog letat upp några fler av butikerna. Eller kanske åkt till Fields, som ska vara Skandinaviens största shoppingcenter. Där borde det ju finnas lite annat utbud än det vi hittar här i Göteborg.

Vi tog bilen ner, det var lite oplanerat och kändes mest flexibelt. Men det är ju inte så billigt att åka över bron 285kr enkel.

• Asra

Snysop,

Vi gjorde lite andra utflykter den här gången, så vi behövde bilen. Men visst är det förmånligare att ta tåget.
    Visst var vi inne en sväng på Illums Bolighus. När man tänker på sådanna inredningsprylar för oss vuxna, så det är ju bara en droppe i havet det vi spenderar till våra små just nu ;)

Aannaa,
    Ingår den tröjan i årets kollektion? Har inte sett den i den butiken jag tror Snysop tipsar om ovan? Men det var iofs ett par veckor sedan jag var där.

• Asra

Aannaa
    Hör med dem på nameit´s hemsida, jag kollade under Store Locator men det verkade inte som om alla affärer var med där. Konstigt. Men skicka ett mail så kan de säkert hjälpa dig.

www.nameit-newborn.com/

Jag skulle gärna besöka den butik de visar upp på bilderna där.... undrar var den ligger :)

• Asra

Men det finns garanterat. Här i Göteborg finns det och de är inte helller med på listan. De verkar ha uteslutet storstäderna.

Svar på tråden coola barnprylar