• vera82

Majskrokar,nyttigt/onyttigt?

Det är ju inte mkt fett,socker eller salt i dom men är det något annat dåligt i dom eftersom det är snacks?

• Svar på tråden Majskrokar,nyttigt/onyttigt?
  • TheMilky

Du ger ju inte en hög av dom. Jag ger istället för smörgåskex till dottern på 5 måander. Hon får smaka lite annan konsistens och samtidigt träna upp finmotoriken.

• unclaf

alltså, det är ju 100% majs..i en väldigt LUFTIG form (typ en stor påse väger ju ca som en majskolv..el mindre...)

jag ger min 9måntjej majskrokar för glatta livet...enda grejen hon gillar att verkligen TUGGA på

eftersom det är ok att ge bebisar majs i puréeform utgår jag ifrån att det ä rok att ge dem det i krokform :)

• unclaf

jag gillar majskrokar bättre än smörgåsrån eftersom det just bara innehålller majs, ingen salt osv som finns i varje fall i vissa rån (sen vet jag att det finns barn-rån)

tycker också det är bra att majskrokar inte fastnar i en stor geggig klump i gommen allteftersom bebis lassar inm, utan de smälte bort mer som maränger

men rån kan man naturligtvis också ge som sagt, men min lilla gillar ej det

• Sebbes    mamma

min kille va oxå ett SORT fan av majskrokar...
    jag tyckte d kändes hur bra o´som helst o ge honom d...
    som sagt... d e juh majs..

• vera82

Ja min dotter gillar det men nu var det för MIG jag frågade,hihi!!

• Marre

Det borde ju inte vara något onyttigt? Men kan du äta dem? Jag tycker de smakar ungefär lika gott som frigolit

• vera82

Ja jag börjar vänja mig faktiskt.
    Tyckte också dom smaka frigolit i början

• Hallontårta

Som någon skrev innan så är de ju 100% majs. Jag ger hellre majskrokar än smörgåsrån som det bara är för att knapra på. Smörgåsrån kan svälla i halsen, majskrokarna smälter direkt.

• Lokatt

om du tänker på till dig själv, så är det ju supersnabba kolhydrater. Ett barn som bara äter några får ju inte i sig så många gram där direkt, men som vuxen får du ju i dig en del av dom

Svar på tråden Majskrokar,nyttigt/onyttigt?