Majskrokar,nyttigt/onyttigt?
Det är ju inte mkt fett,socker eller salt i dom men är det något annat dåligt i dom eftersom det är snacks?
Det är ju inte mkt fett,socker eller salt i dom men är det något annat dåligt i dom eftersom det är snacks?
Läste i en annan tråd att majskrokar skulle man absolut inte köpa. Varför? Jo, för att majs kommer från sydamerika och där knarkar dom.
Hoppas nån fick ett gott skratt.
Ge på du! Däremot russin är VANSINNE, i alla fall för deras tänder.
Haha oj! Nu läste jag visst inte så noga. Nae usch det måste finnas godare saker att äta!
Min son får aldrig ha sina krokar ifred...man e ju där o norpar hela tiden... Tycker dom e goda fast dom inte smakar nått direkt... Konstigt nog!
Haha ja det finns det nog
Vill ha nåt lite nyttigare framför tv:n i helgen.
Äter mkt frukt och nötter men blev osäker om nötter kan framkalla allergi hos bebisen om man äter för mkt.
Har för mig att jag läst det någonstans.
Vad kan man mer äta med gott samvete men lite kalorier?
Prizzi:precis dom smakar inte mkt men jag tror det är konsistensen jag gillar.Lite likt ostbågar fast större
Jag frågade min sambo sist vi köpte ostbågar:är dom verkligen såhär små???
Har en syster som äter dipp med chips = hon känner bara dippsmaken. Så hon äter faktiskt dipp med majskrokar nu som ett "bättre" alternativ till sin dipp :P
Majskrokar är ju som sagt majs, och kanske inte det nyttigaste med tanke på att de bara inneåller kolhydrater. Men det beror på vad man jämför med. Alwa får äta så många hon vill. Jag skippar det..
För barn funkar de säkert bra men som vuxen är de ju nästan oätliga. Smakar papper.
Fick höra att majs innehåller mkt majssocker, så det är väl inte så bra att ge ofta kanske,
men jag ger min son då o då ialf...
Jag tycker de kan vara rätt goda, de smakar som svaga riskakor tycker jag. Så såg jag ett vuxentips för att piffa upp dem, lägg dem i en fryspåse med lite kryddor. Blås upp påsen lite och skaka loss.
Vår tandhygienist hade inga synpunkter på majskrokarna, förutom att steget mot snacks kan vara lite kortare än med smörgåsrån.