• Princesscake

Hur länge innan avgång ska man vara på flygplatsen? Om man flyger utrikes

Jag har hört lite olika, en eller två timmar, hur länge anser ni att man bör vara på flygplatsen för att vara säker?

Flyget går kl 18:00

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hur länge innan avgång ska man vara på flygplatsen? Om man flyger utrikes
  • demokrati tack

Hade vart där kl 1600.

• Princesscake

demokrati tack skrev 2008-10-25 01:02:28 följande:

Hade vart där kl 1600.
    ja, det låter vettigt faktiskt, bättre för tidigt än för sent, jag kör nog på det
  • Lilja84

Jag skule vara där 2 timmar , tänk på att du ska checka in bagage, få biljetten , å igenom säkerhetkontrollen (där man ska av med jackan osv) och sen till rätt gate .

• Princesscake
    Lilja84 skrev 2008-10-25 01:05:56 följande:
    Jag skule vara där 2 timmar , tänk på att du ska checka in bagage, få biljetten , å igenom säkerhetkontrollen (där man ska av med jackan osv) och sen till rätt gate .
    Ja, ni har absolut rätt, är där kl 4 då, det blir perfa :)
    Jag är inte så van vid att resa så jag har inte så jättebra koll ;P

TACK för svaren :)
  • Tant Greta

Minst 1 timma innan,då slipper du stressa.
    2 timmar är lite väl mycket.

• Maria40

Det beror på vart du ska resa, vissa arrangörer vill att man är där tidigare för att hinna med säkerhetskontroll mm.

Jag skulle definitivt vara där 2 timmar innan. Ibland kan det ta tid i alla kontroller om det är många resenärer eller något annat.

• Angelven

Israel eller USA ? Då tar jag alltid 2 timmar - mycket frågor till alla och långt att gå på Arlanda.

Inom europa om det inte är charterflyg eller riskerar att krocka i incheckningen med charter så räcker en timme men är lite bråttom.

Säkerhetskontrollen kan ta från 0 minuter (ingen kö) till hur lång tid som helst ungefär

I USA skall du multiplicera hur lång tid som helst med ett stort tal på hemvägen - säkerhetskontrollen i exempelvis chicago kan ta en timme...

• Raka Pungen

Jag brukar vara där kanske en halvtimme innan, men det är väl inget jag rekommenderar.

Svar på tråden Hur länge innan avgång ska man vara på flygplatsen? Om man flyger utrikes