Du som bor i bostadsrätt, brukar du vara med på gårdsstädningen?
Det brukar ju vara frivilligt att vara med i gårdsstädningar när man bor i bostadsrätt.
Frågan är nu, du som bor i bostadsrätt, brukar du vara med på era gårdsstädningar?
Det brukar ju vara frivilligt att vara med i gårdsstädningar när man bor i bostadsrätt.
Frågan är nu, du som bor i bostadsrätt, brukar du vara med på era gårdsstädningar?
nähä, jag smiter
Här finns inget sådant. Men om det fanns så skulle jag kunna tänka mig att vara med på det.
bor i bostadsrätt, men här har vi ingen gårdsstädning eller sådant :)
Jag antar att sådant ingår i vår hyra, eftersom vi slipper sånt.
Är alltid med, särskilt nu när jag sitter i styrelsen
Vi var iof med även tidigare. I år var första gången vi missade städningen.
nej det gör jag definitivt inte, man betalar ju hyra?
Här är det obligatoriskt att delta, liksom att göra sin del av gräsklippning, trappstädning och städning av andra gemensamma ytor. Det är ett sätt att hålla månadsavgifterna nere. Jag kan väl inte påstå att jag jublar när det är vår tur att klippa gräset, men å andra sidan är jag glad att vi inte betalar så mycket i månaden + att vi har tillgång till föreningens _stora_ trädgård. Vi har rejäla gräsytor för barnen att leka på, två gemensamma uteplatser (förutom vår egen lilla), två gemensamma grillar, fina rabatter och flera fruktträd. Det är trots allt ganska få förunnat att bara behöva klippa gräs en vecka per år och ändå kunna skicka ut barnen att leka i trädgården och dessutom kunna plocka in hemodlade äpplen till äppelpajen på hösten.
Vi har trädgårdsdag om två veckor. Tyvärr kommer vi inte att vara hemma, men då gör vi något i förväg, tex krattar gruset på parkeringen. Annars brukar trädgårdsdagarna vara rätt trevliga. Man jobbar förstås, men umgås också med grannarna och fikar tillsammans.
Självklart...anser att det är min plikt när jag bor i huset. Genom att själva i föreningen sköta trädgård, trappstädning, snöskottning osv så har vi kunnat sänka våra boendeavgifter jättemycket. Den i huset som inte har möjlighet att delta får påslag på sin avgift.
Nej, men vet inte ritkigt varför. Antagligen mkt för att vi inte känner våra grannar.. några i samma hus, men de flesta har vi inte ens sätt ngn gång.
Annroll, att vara med är ett bra sätt att lära känna sina grannar.
Nej, sitter i styrelsen, och vi har inte det systemet att innehavaran ska hjälpa till med städning osv. Jag hade varken haft tid eller lust med det, tycker det är värt pengarna att slippa. Tror folk här vägrat och krävt att hyra in folk...