Pegasos Club eller Eftalia Holiday Village??
Hej!
Ska boka en resa till Turkiet nästa höst och då min dotter vill prova all inclusive en gång i livet, så har jag lovat henne det. Försöker dock hitta så billiigt som möljigt med strandläge.
Nu står valet mellan Eftalia Holiday Village eller Pegasos Club?
Har sökt på trådar som handlar om dessa och läst en hel del om Pegasos. Mest ros, men lite ris också med tanke på salmonelladrabbade resenärer som de tog upp i något TV-program tidigare i år.
Vill gärna höra fler kommentarer från er som varit på nåt av hotellen. (gärna på senare tid)
Hur är maten, stranden, rummen? (Vi är 4 personer som kommer att boka familjesvit).
En viktig fråga för mig är hur nära det finns butiker? Ser förstås avstånden till centrum, men ibland kan det finnas butiker närmare. På Eftalia är det ju 6 km till centrum, vilket känns lite långt.
Hur enkelt är det att ta sig till centrum? Buss el. taxi, vad kostar det? Går bussarna ofta? (frågorna gäller båda hotellen)
När det gäller Pegasos Club så kan man förstås promenera 2 km, men vad kostar det att ta sig till Alanya? Och vad finns på 2 km avstånd i fråga om butiker? (typ väskor, klockor, smycken gillar jag att titta på)
Bara några frågor till.
De andra hotellen Pegasos Royal och Pegasos Resort som man får nyttja faciliteterna på, ligger de intill varandra eller?
Är det svårt att få solstolar? Vi tänkte åka i början av september, är det mycket folk där då? Är det bättre att åka i maj??
Tacksam för alla svar!!