Inlägg från: Anonym (tveksam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tveksam)

läpp piercing

pierca läppen??

finns det några här som låtit barnen efter tjat pieca sej?

jag är såå tveksam till detta, tycker inte man ska sticka hål i ansiktet öht

åldern är ju också en aspekt, ska man tillåta en knappt tonåring detta?

tjatet har jag hört länge nu, men hur ska jag kunna säga nej om de andra får??

är man hönsig om man säger nej??

tips o råd tack!!

• Svar på tråden läpp piercing
  • Anonym (tveksam)

detta är 12 åringar vi pratar om, personen ifråga som antagligen ska få göra detta går i dotterns klass, de var bästisar förut men nu är dom mest med andra i klassen..ena dan sams andra dan osams ja som det kan vara....

personens mamma o jag är bra vänner så vi ses o pratar om allt.
    hon tycker inte 12 är för ungt likställer piercad läpp m hål i örat...vill inte kolla på nätet på piecingar som ser illa ut m infektiner o ärr osv..de är vän med en person som har "salong" eller vad det kan heta m tattoos o piercing. han tycker inte heller att 12 är för låg ålder...18årsgräns för tattos men ingen åldersgräns för piercing?? ja så lät det på mamman iaf.

det jag kan komma undan med själv är väl att säga att det blir härmning om hon också får..samt att dom ju egentligen inte hänger alls nuförtiden.

det jag reagerar mest på är att göra sånt när man ändå är så pass ung, jag tycker inte man ska göra allt för tidigt. vad ska dom då pyssla med vid myndig ålder?? knyppling o makrame ?

nää jag kommer inte vika mej oavsett om alla i hela klassen får, det säger mer om deras föräldrar än om mej tycker jag.

• Anonym (tveksam)

nä det är klart att en piercing inte är permanent på samma sätt som en tatuering...men det kan bli fula ärr som ser värre ut än tatuering...fint med en ärrböld på överläppen,not!

• Anonym (tveksam)

ja jag tycker att man inte har lämnat barnstadiet riktigt vid 12
    hon leker ju m lillsyrran sin ibland på ett barnsligt( bra ) sätt

tids nog blir dom så stora att man inte kan lägga sej i, men nää hon kommer inte få göra hål i läppen, naveln eller annat ställe

hål i öron har hon sedan typ bara 2 år tillbaka, med stora infektioner vid läkning( tom streptokocker i örsnibben)
    jaaa där har vi det, kan ju bli lika i läppen...det kommer hon ihåg som ont så det kanske avskräcker??

• Anonym (tveksam)

skönt att läsa att fler tycker det är för tidigt för piercing

får väl framstå som den elaka mamman, igen då!

här hemma låter det:

- men ALLA får, eller ALLA ska osv....skulle vilja träffa den där alla

• Anonym (tveksam)

jag har inga problem med att det kommer att göras av nån oseriös person

jag har problem med att allt ska göras vid en så pass ung ålder

vill hon pierca sej när hon blir 18,,fine då är det hennes val

men nu tycker jag inte det fyller nån funktion

hon får färga håret, klä sej nästan som hon vill

om hon fick bestämma skulle hon klä sej faschioncore med lolitastuk samt pierca sej, ja svart hår med nån knallfärg också så klart...men halloween är ju bara en helg
    hon är 12 inte 16!

• Anonym (tveksam)

nä ingen piercing nu...kanske det inte är intressant när hon blir stor nog för det

hon tog hål i öronen på ett ställe där de gått utbildning inte hos frisör

infektionen kom när hon bytt örhängen...fast det skulle va ok m silver så blev det nån reaktion som gjorde att vi var till doktorn o tog "halsprov" på örat sen dess har hon bara guld o det funkar bra...nån enstaka gång på fest har hon haft oäkta men nu har det gått bra då det är 2 år sen hålen togs.

nä kommer inte ge mej på denna punkt, vi har inga storgräl om detta utan det är mer men ALLA får ju...
    då kör vi med-om alla hoppade utför ett stup skulle du också göra det?? som skämt alltså

• Anonym (tveksam)

himmelsflicka:

naturligtvis pratar vi om varför jag tycker som jag gör

skämtet om att hoppa om alla hoppar är ett skämt o inget annat men det har fått henne att tänka lite själv o inte bara lyssna på kompisarna..

naturligtvis tar jag hänsyn till hennes egna personliga önskan, men detta är nog en grej som det kan vara bra att ha sura gamla morsan att skylla på!jag vill men får inte är kanske lättare än att säga att man inte vill/vågar egentligen...jaja...

tack för alla era åsikter o tips behövde lite fler synpunkter på detta ämne.

• Anonym (tveksam)

angående ålder m föräldrars tillåtelse...hmm verkar som dom känner personen som ska ev göra hålet. o han har erfarenhet, sen om han gör det efter stängningstid som en kompisgrej eller om han brukar pierca unga vet jag faktiskt inte

som det är nu vet hon ju inte om att personen ev ska göra det om 1-2 månader o jag tänker ligga lågt då det ska vara en surprise och förhoppningsvis inte blir av alls personen ifråga har ju tjatat sen 1 år tillbaka, så föräldrarna kanske mjuknat efter allt tjat?

jag tror att det hör till ovanligheterna att man som 12 åring är så säker på vad man vill, det är nog inte ens som vuxen man vet vad man pysslar med 100% av tiden men kul att läsa att det finns personer som fortfarande är nöjda med sina utsmyckningar.

kanske jag växt upp där utsmyckning av kroppen varit nåt ovanligt...hade mina päron varit tatuerade o piercade kanske jag tänkt annorlunda?

både pappan o jag har samma åsikt så det blir inga problem att hålla en gemensam plan för detta.

• Anonym (tveksam)

nu har jag ju redan bestämt att hon inte får göra detta, men kompisens föräldrar tycker att örsnibb eller läpp ä liksom ingen större skillnad. så de kommer göra det hos sin kompis som är utbildad inom detta område.

om inte mitt gnäll o negativa sätt inför detta får dom att tänka om, frågade mamman idag om hon kollat upp piercingar på nätet där det blivit infektioner. men se det är inte intressant för då kanske hon måste säga nej till sitt barn som tjatat om detta i 1 år...jag tycker det är att blunda för vad som faktiskt kan hända om det går illa....men det är jag det

• Anonym (tveksam)

förtydligande:

Min dotter kommer INTE att få pierca sej nu, men hennes kompis kommer säkerligen att göra det hos auktoriserad piercare, med föräldrarnas godkännande. deras barn,deras beslut liksom...

Men jag orkar inte skriva mer om detta nu, de senaste dagarna har det varit tyst om piercingar*håller tummarna* så det kanske redan är "ute" med den ideen, ja man kan ju alltid hoppas

• Anonym (tveksam)

här är det på överläppen, lite på sidan som gäller om jag fattat rätt...jaaaaaaaaaa va ska man säga...passar inte på småfolk!

tänker också på det att tänder o tandkött ska ta skada, sen gillar jag inte de jag känner som är munpiercade..alltså allt deras pill på själva smycket. det ska bitas o dras o rullas m tungan...de ser ju inte kloka ut:-P sen att de gör det utan att tänka är väl möjligt men det ser knäppt ut! som när man var tonåring o tuggade tuggummi jämt o ständigt o drog o blåste o höll på

• Anonym (tveksam)

ojjsan!!jag orkade visst skriva mer om detta sorry
    men NU ska jag inte skriva mer!.....tror jag

• Anonym (tveksam)

MiaLau:
    jaa visst blir dom ungavuxna tidigt, när jag var 12 för 100 år sen kommer jag inte ihåg att det var sån stor grej att försöka vara stor..vi cyklade runt mest, lekte o larvade oss...fast det är klart detta var ju innnan internet,massa tvkanaler och mobiltelefonerna fanns..jaa just ja heta linjen på telefon ringde nog jag o några kompisar i den åldern, visste ju inte ens vad en pedofil var då( snacka om skyddad värld!)...det var nog det tuffaste vi gjorde.
    nu är det så mkt olika intryck från jordens alla hörn, allt blir nära fast det är långt bort..

jodå personen som skall utföra ev piercing på dotterns kompis, vet att personen är 12 år samt känner hans föräldrar. han har gett sin syn på saken till föräldrarna så enligt honom då så är det inte såå ovanligt att pierca sej vid 12-13 års ålder...ska nämna att vi inte bor i en storstad utan vi bor på typ landet nä vi bor utanför en stad men en normalliten/stor landshåla

känns som det skulle vara mer vanligt i stockholm el större städer, men att piercingsnubben sagt sitt så har hans föräldrar nästan gett med sej...men än så länge är det inga hål gjorda.
    får väl se efter hans födelsedag...

så en riktigt piercingstudio kommer att göra hålet.ingen hemmagrej med stoppnål alltså

min dotter kommer inte att bli stoppad för alltid att göra piercingar, bara så länge jag anser henne som föör ung.

• Anonym (tveksam)

uppdatering:

så var läppen piercad.
    ring i underläppen blev det. dottern tycker det är skitapsnyggt

• Anonym (tveksam)

alltså kompisens läpp, inte min dotters!! aint gonna happen, anytime soon!

• Anonym (tveksam)

såg när jag skrivit det såg ut som jag gått med på det!

tror hon tagit till sej att vi inte kommer ändra oss just nu.

samt att det tydligen gjorde ont i kompisens läpp i dag i skolan, kan ju göra att det inte blir lika spännande...men ont, ja det brukar kännas om man gör hål i kroppen eller??

• Anonym (tveksam)

nänä man behöver ju inte det

• Anonym (tveksam)

såja vad var det jag trodde, kompisen har fått infektion stor läbbig knöl på utsidan vid hålet...jaja blir bara mer o mer övertygad om att jag gjort rätt som blånekar till piercing just nu.

verkar inte va sån supernoga rengöring heller 3 ggr om dan typ med nåt medel.

• Anonym (tveksam)

dom följer nog råden dom fick av piercaren...dock har jag läst o pratat m vuxna piercade o de har alla "gurglat" m saltvatten mycket i början just för att inte chansa liksom...

jaja inte mitt problem, men synd för kompisens mamma som inte ville se hur det kunde gå...ska träffa henne på jobbet imån så då får jag väl kanske höra hur hon tycker det funkar. kan ju se värre ut än det är...ja eller hur!

man (jag) ska inte lägga sej i andras liv, men det är svårt att låta bli att ha en åsikt

får väl bita mej i läppen...mohahhaha

Svar på tråden läpp piercing