Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

läpp piercing

Av vilken anledning skulle dom inte få?
    Är du rädd för ärrbildning?

Sålänge pircingen görs på ett proffessionellt ställe och ni ser till att sköta piercingen så som man ska till det är läkt så blir det inga fula ärr. Jag har tagit ur min som jag hade i underläppen och visst kan man se att det ärett ärr där om man tittar noga, men det är asolut ingen knöl elr stort ärr som lyser upp så att säga

Jag var själv 12 år när jag gjorde den i läppen och hade den i i ca 6 år. Då tog jag ut den pga av att staven skavde lite på tandköttet i underkäken. Även det r ett ansvar som ditt barn får ha, att faktiskt förstå när och om det blir problem i munnen att man måste ta ur den. Men som sagt, att inte göra pga av reädslan för ärr, det är ingen fara om man sköter det som man ska =)

• lunkentuss
    Svar på #8
    Dessutom tkr jag inte man ska "förbjuda" en piercing bara för att man själv tycker det är fult. Dottern tkr ju uppenbarligen att det är fint, så personlig smak får man nog räkna bort...
  • lunkentuss

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-25 15:38:00 följande:

ja jag tycker att man inte har lämnat barnstadiet riktigt vid 12hon leker ju m lillsyrran sin ibland på ett barnsligt( bra ) sätttids nog blir dom så stora att man inte kan lägga sej i, men nää hon kommer inte få göra hål i läppen, naveln eller annat ställehål i öron har hon sedan typ bara 2 år tillbaka, med stora infektioner vid läkning( tom streptokocker i örsnibben)jaaa där har vi det, kan ju bli lika i läppen...det kommer hon ihåg som ont så det kanske avskräcker??
    antar att öronpiercingen tog av frisör med sån "pistol"? Det läker mkt snabbare (ska göra, finns ju undantag för allt) om man gör det riktigt med kanyl på studio =) Dessutom är det minst lika viktigt med rengöring osv i öronhål som vilken piercing somhelst. Ofta brukar frisören bara säga att man ska skölja med ljummet vatten... Så gjorde ni så är det inte konstogt om det vart problem..

Men som sagt, det finns ju alltid undtantag och en del har ju faktiskt lättare att få det ena elr det andra...
  • lunkentuss

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-25 15:48:16 följande:

jag har inga problem med att det kommer att göras av nån oseriös personjag har problem med att allt ska göras vid en så pass ung åldervill hon pierca sej när hon blir 18,,fine då är det hennes valmen nu tycker jag inte det fyller nån funktionhon får färga håret, klä sej nästan som hon villom hon fick bestämma skulle hon klä sej faschioncore med lolitastuk samt pierca sej, ja svart hår med nån knallfärg också så klart...men halloween är ju bara en helg hon är 12 inte 16!
    Det är bara åldern som är problemet då? Eller? :p
    Eftersom det "bara" är en piercing som faktiskt inte ens är permanent så förstår jag inte problemet. Hon får väl dessutom betala själv=)
  • lunkentuss

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-25 17:05:58 följande:

då kör vi med-om alla hoppade utför ett stup skulle du också göra det?? som skämt alltså
    urk,hoppas jag aldrig börjar dra sånna liknelser/skämt

Jag tror att det bästa (även om din dotter inte kommer acceptera att hon inte får) är att du talar om varför hon inte får -du tkr hon är för ung, du vill att hon ska tänka lite på det ett par år till, du vill hon ska vänta pga av vad som hände sist i öronen och så räcker det, slutdisskuterat liksom. Inte kom med massa "smarta" kommenatarer, det är bara irriterande =)
  • lunkentuss
    Mishka skrev 2008-10-25 16:23:39 följande:
    själv skulle jag inte tillåta en 12åring pierca sig. i den åldern vill man bara ha för alla andra har och det är "mode" just då. man vill egentligen inte ha det endast för sin egen skull utom bara för att passa in i gänget, då man är i den åldern.jag själv fick ta min första piercing som 15åring, och kan erkänna att det var pga. att de andra tjejerna hade piercat sig och jag tyckte det var häftigt.som tur lämnade piercing intresset i mig så jag har inte ångrat det ett dugg. har piercat mig 7ggr nu om jag minns rätt och tatuerat mig 1gång. skulle varit värre om jag ångrat mig efter att jag piercade mig som 15åring eftersom det lämnade ärr i ögonbrynet som inte är det snyggaste....så kort sagt:12åringar ska inte pierca sig enligt mig.
    Bara för att du var sådan gäller inte det alla =) Det är det v-rsta jag vet när folk häver ur sig att "alla är si elr så". Långt ifrån "alla" gör det för att passa in elr för att det är mode, kan ju ta mig själv som exempel
    Tog första piercingen (ej öron då) som 12åring och har idag flera stycken och tycker verkligen dom är jättefina!
  • lunkentuss

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-26 12:24:20 följande:

himmelsflicka:naturligtvis pratar vi om varför jag tycker som jag görskämtet om att hoppa om alla hoppar är ett skämt o inget annat men det har fått henne att tänka lite själv o inte bara lyssna på kompisarna..naturligtvis tar jag hänsyn till hennes egna personliga önskan, men detta är nog en grej som det kan vara bra att ha sura gamla morsan att skylla på!jag vill men får inte är kanske lättare än att säga att man inte vill/vågar egentligen...jaja...tack för alla era åsikter o tips behövde lite fler synpunkter på detta ämne.
    Det är ju egentligen bara du som vet om hon verkligen vill elr om det bara är en "grupptrycksgrej".

Vad bra att hon tog åt sig så att säga av "skämtet", själv hade jag blivit skitförbannad hehe
Svar på tråden läpp piercing