• Mishka

läpp piercing

själv skulle jag inte tillåta en 12åring pierca sig. i den åldern vill man bara ha för alla andra har och det är "mode" just då. man vill egentligen inte ha det endast för sin egen skull utom bara för att passa in i gänget, då man är i den åldern.

jag själv fick ta min första piercing som 15åring, och kan erkänna att det var pga. att de andra tjejerna hade piercat sig och jag tyckte det var häftigt.

som tur lämnade piercing intresset i mig så jag har inte ångrat det ett dugg. har piercat mig 7ggr nu om jag minns rätt och tatuerat mig 1gång. skulle varit värre om jag ångrat mig efter att jag piercade mig som 15åring eftersom det lämnade ärr i ögonbrynet som inte är det snyggaste..

..så kort sagt:12åringar ska inte pierca sig enligt mig.

• Mishka

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-25 17:05:58 följande:

nä ingen piercing nu...kanske det inte är intressant när hon blir stor nog för dethon tog hål i öronen på ett ställe där de gått utbildning inte hos frisörinfektionen kom när hon bytt örhängen...fast det skulle va ok m silver så blev det nån reaktion som gjorde att vi var till doktorn o tog "halsprov" på örat sen dess har hon bara guld o det funkar bra...nån enstaka gång på fest har hon haft oäkta men nu har det gått bra då det är 2 år sen hålen togs.nä kommer inte ge mej på denna punkt, vi har inga storgräl om detta utan det är mer men ALLA får ju... då kör vi med-om alla hoppade utför ett stup skulle du också göra det?? som skämt alltså
    ja,men det är ju faktiskt väldigt smart att jämnföra det på det viset. kanske barnet börjar förstå vad man vill komma fram till
  • Mishka
    himmelsflickan skrev 2008-10-25 18:51:04 följande:
    Bara för att du var sådan gäller inte det alla =) Det är det v-rsta jag vet när folk häver ur sig att "alla är si elr så". Långt ifrån "alla" gör det för att passa in elr för att det är mode, kan ju ta mig själv som exempel Tog första piercingen (ej öron då) som 12åring och har idag flera stycken och tycker verkligen dom är jättefina!
    nej,inte är alla precis lika men största delen iaf. jag tror inte det är en så stor procent som tar piercingar bara och endast för sin egen skull,inte pga. något grupptryck då vi pratar om t.ex.12-16åringar.
  • Mishka

"hade mina päron varit tatuerade o piercade kanske jag tänkt annorlunda?"

ja,kanske det,man vet aldrig mina föräldrar har inga tatueringar eller piercingar. mamma har endast hål i öronen men hon har inte haft några örhängen på 10år åtminstone undrar var ifrån mitt sug för piercingar o tatueringar har kommit?

• Mishka

kan ju tillägga att det lossnade bitar från mitt tandkött då jag hade en läppiercing,så jag var tvungen att ta bort den då. var inte det skönaste då det hängde en liten köttbit från tandköttet,visste inte vad jag skulle göra för att få löst den. ville inte riva heller,men den lossnade nog till slut av sig själv!

• Mishka
    MiaLau skrev 2008-10-27 18:28:56 följande:
    [/citat]

ja,det hade jag.

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-27 18:29:51 följande:
    [citat]
    förtydligande:Min dotter kommer INTE att få pierca sej nu, men hennes kompis kommer säkerligen att göra det hos auktoriserad piercare, med föräldrarnas godkännande. deras barn,deras beslut liksom...Men jag orkar inte skriva mer om detta nu, de senaste dagarna har det varit tyst om piercingar*håller tummarna* så det kanske redan är "ute" med den ideen, ja man kan ju alltid hoppas
    lycka till i fortsättningen!
Svar på tråden läpp piercing