Inlägg från: Anonym (08) |Visa alla inlägg
  • Anonym (08)

läpp piercing

Som jag fattat det är barnet 12 år och vill pierca läppen? (har baa läst vissa inlägg)

Skulle inte gå med på det, tror inte nån seriös studie piercar ett 12-årigt barn i läpp-regionen.

• Anonym (08)

Största skillnaden mellan en öronpiercing och en läpp piercing är ju att orala piercingar alltid innebär större risk för infektioner. Och man brukar inte ha vett nog att ta hand om sin kropp när man är 12 år gammal och inse konsekvenserna om man inte tar hand om kroppen.
    Dessutom kommer missprydande ärrvävnad efter gamla hål synas bra mycket mer när det sitter i ansiktet än i örsnibbarna. Detta är ngt som man knappast tänker på när man är 12, men inte så kul när man är äldre sen och har svarta ärr i ansiktet.

Även om allt går som det ska med en piercing får man inte glömma att gamla ärr kan synas resten av livet, så på det sättet kan även en piercing vara "permanent".

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-27 17:59:18 följande:

nu har jag ju redan bestämt att hon inte får göra detta, men kompisens föräldrar tycker att örsnibb eller läpp ä liksom ingen större skillnad. så de kommer göra det hos sin kompis som är utbildad inom detta område.om inte mitt gnäll o negativa sätt inför detta får dom att tänka om, frågade mamman idag om hon kollat upp piercingar på nätet där det blivit infektioner. men se det är inte intressant för då kanske hon måste säga nej till sitt barn som tjatat om detta i 1 år...jag tycker det är att blunda för vad som faktiskt kan hända om det går illa....men det är jag det
Svar på tråden läpp piercing