MiaLau:
jaa visst blir dom ungavuxna tidigt, när jag var 12 för 100 år sen kommer jag inte ihåg att det var sån stor grej att försöka vara stor..vi cyklade runt mest, lekte o larvade oss...fast det är klart detta var ju innnan internet,massa tvkanaler och mobiltelefonerna fanns..jaa just ja heta linjen på telefon ringde nog jag o några kompisar i den åldern, visste ju inte ens vad en pedofil var då( snacka om skyddad värld!)...det var nog det tuffaste vi gjorde.
nu är det så mkt olika intryck från jordens alla hörn, allt blir nära fast det är långt bort..
jodå personen som skall utföra ev piercing på dotterns kompis, vet att personen är 12 år samt känner hans föräldrar. han har gett sin syn på saken till föräldrarna så enligt honom då så är det inte såå ovanligt att pierca sej vid 12-13 års ålder...ska nämna att vi inte bor i en storstad utan vi bor på typ landet
nä vi bor utanför en stad men en normalliten/stor landshåla
känns som det skulle vara mer vanligt i stockholm el större städer, men att piercingsnubben sagt sitt så har hans föräldrar nästan gett med sej...men än så länge är det inga hål gjorda.
får väl se efter hans födelsedag...
så en riktigt piercingstudio kommer att göra hålet.ingen hemmagrej med stoppnål alltså
min dotter kommer inte att bli stoppad för alltid att göra piercingar, bara så länge jag anser henne som föör ung.