• MiaLau
    Mishka skrev 2008-10-27 18:27:34 följande:
    kan ju tillägga att det lossnade bitar från mitt tandkött då jag hade en läppiercing,så jag var tvungen att ta bort den då. var inte det skönaste då det hängde en liten köttbit från tandköttet,visste inte vad jag skulle göra för att få löst den. ville inte riva heller,men den lossnade nog till slut av sig själv!
    okej, hade du piercingen mitt i groppen av läppen/hakan
  • MiaLau
    Svar på #45
    okej. förstod det!
    har flera kompisar som haft på samma ställe som dig, och dom har oxå haft problem med tandköttet efter en viss tid.
    men jag själv har piercingen mellan läpp och "groppen" så min piercing nuddar inte ens mina tänder eller tandkött. =) så det är nog där man ska ha piercingen om man ska ha den u underläppen. 
  • MiaLau

haha dte är väl klart du kan diskutera saken här inne, =) din dotter ser nog inte det =)

men allt är individuellt, jag har piercing och skulle tycka detvar okej om min dotter vill ha det sen. fats min åldern är 14 för min del. innan 14 då är man BARN! efter 14 då är man tonåring! Men fan vad snabbt det sjunker i åldrar!
    men jag tror att en riktig piercingstudio inte piercar folk under 16, 16 är minimum ålder MED föräldrars tillåtelse, annars är det 18 som gäller =)
    Min mamma var strängt emot min piercing, men jag lyckades övertala henne vid 17 års ålder.  men den i tungan, den fick jag Bestämt vänta med tills jag var 18 år.
    =)
  • MiaLau

hehe, ja jag kommer ihåg när jag var i 12 års åldrn. då sprang jag fortfarande i vattenspridaren naken på tomten! =)

inte en chans att någon gör det nu =)
  • MiaLau
    Anonym (tveksam) skrev 2008-11-04 18:27:31 följande:
    alltså kompisens läpp, inte min dotters!! aint gonna happen, anytime soon!
    haha jag trodde det var dotterns.. lät lite så:P
    så nu kommer det bli ännu svårare att hålla henne därifårn =)
  • MiaLau
    Anonym (tveksam) skrev 2008-11-04 18:36:40 följande:
    såg när jag skrivit det såg ut som jag gått med på det! tror hon tagit till sej att vi inte kommer ändra oss just nu. samt att det tydligen gjorde ont i kompisens läpp i dag i skolan, kan ju göra att det inte blir lika spännande...men ont, ja det brukar kännas om man gör hål i kroppen eller??
    jag hade inte speciellt ont i min läpp. =) så det är lite hur känslig man är =)
    medans min kompis som tog hål på samma ställe.. hon höll på att börja grina =)
    men du behöver inte säga att de behöver inte göra ont ;)
  • MiaLau
    Anonym (tveksam) skrev 2008-11-12 16:16:49 följande:
    såja vad var det jag trodde, kompisen har fått infektion stor läbbig knöl på utsidan vid hålet...jaja blir bara mer o mer övertygad om att jag gjort rätt som blånekar till piercing just nu. verkar inte va sån supernoga rengöring heller 3 ggr om dan typ med nåt medel.
    hehe.. jag fick dock ingen infektion, men jag kokade salt och gick runt med en 50 cl flaska full med sånt hela tidne och så varje ggn jag stoppat något i munnen så sköljde jag munnen med det, samt hällde på läppen.
    sen så hade jag listerine morgon och kväll.
    men bara det där säger att hon inte är mogen för piercing! =)
  • MiaLau
    Anonym (tveksam) skrev 2008-11-12 19:02:23 följande:
    dom följer nog råden dom fick av piercaren...dock har jag läst o pratat m vuxna piercade o de har alla "gurglat" m saltvatten mycket i början just för att inte chansa liksom... jaja inte mitt problem, men synd för kompisens mamma som inte ville se hur det kunde gå...ska träffa henne på jobbet imån så då får jag väl kanske höra hur hon tycker det funkar. kan ju se värre ut än det är...ja eller hur! man (jag) ska inte lägga sej i andras liv, men det är svårt att låta bli att ha en åsikt får väl bita mej i läppen...mohahhaha
    hehe berätta gärna om mamman säger något.
    Hon kommer väl ångra sig att hon inte stod på sig mera =)
Svar på tråden läpp piercing