Inlägg från: Anonym (jupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jupp)

läpp piercing

Hej. Jag jobbar på en piercingstudio och jag tycker det är såå skönt med mammor som säger NEJ! Du ska bara veta hur många som kommer in och mamman säger: ja jag vill ju egentligen inte att hon/han gör det....!!! Men...säg NEJ då människa! Och ännu värre är när barnet står och stöddar upp sig mot mamman/pappan och kallar dem all världens otrevliga saker och de tillåter ändå att barnet gör piercingen... Förstår inte det, själv skulle jag ha tagit ungen med mig och bara gått!
    Sen är det ju tyvärr så att får dom inte, så fixar någon "snäll" kompis det på dem och då slutar det ofta med att de får komma till oss för att plocka ur en svårt infekterad piercing där smycket ofta sitter "inväxt" i huden, alltså den är så svullen att smycket inte ens syns, ofta har de tagit med ett tokfel smycke så det blir för kort mm.
    Så...vad jag försöker få fram är..TROR ni att barnet accepterar ett nej så säg nej, tror ni att barnet kommer att göra det hos "en kompis" så är det nog bättre att säga ja faktiskt och veta att det går rätt till, sterila verktyg - rätt smycke-skötselråd mm.

Svar på tråden läpp piercing