• isisisis

Kan en skomakare "ta av" klacken en bit?

Köpte ett par jättefina stövlar igår,men jag förköpte mig nog,de känns lite väl höga nu....

Tror ni att det går?

• Svar på tråden Kan en skomakare "ta av" klacken en bit?
  • Emerun

Blir nog fel vinkel på lästen då, den kommer ju att peka uppåt, fråga hos en skomakare. Kan du inte lämna tillbaka dem då?

• isisisis
    Emerun skrev 2008-10-25 19:05:21 följande:
    Blir nog fel vinkel på lästen då, den kommer ju att peka uppåt, fråga hos en skomakare. Kan du inte lämna tillbaka dem då?
    Det kanske inte märks så mycket om man tar av en cm bara?
  • Anna Collovin

Ja allting går men frågan är hur bra det blir du tror inte du vänjer dig vid klackarna då

• isisisis

Anna Collovin skrev 2008-10-25 19:08:49 följande:

Ja allting går men frågan är hur bra det blir du tror inte du vänjer dig vid klackarna då
    Jo,kanske...får väl "öva" på hundrastturen varje dag !
  • isisisis

Men ibland har man ju slitit ner skorna en bit,och då känns det ju ändå bra! ??

• Anna Collovin

För rätt så länge sedan gick det ett program på tv4 som hette lyxiga skor vet inte om du såg det . Där sågade man av ena klacken 1 cm för att man skulle få en sexigare gång påstods det och det gjorde dem med vanlig bågfil så nog kan en skomakare göra det.

isisisis skrev 2008-10-25 19:09:46 följande:
    Anna Collovin skrev 2008-10-25 19:08:49 följande:
    Jo,kanske...får väl "öva" på hundrastturen varje dag !
  • isisisis

Anna Collovin skrev 2008-10-25 19:15:09 följande:

För rätt så länge sedan gick det ett program på tv4 som hette lyxiga skor vet inte om du såg det . Där sågade man av ena klacken 1 cm för att man skulle få en sexigare gång påstods det och det gjorde dem med vanlig bågfil så nog kan en skomakare göra det.
    Haha! Det låter ju super!
    2 flugor på smällen

Tack för det.Jag ska ta och fråga imorgoan iaf

Tack för era svar

Är det nån annan som vet nåt mer så kläm in en rad
  • Anna Collovin

Ja fast det var bara ena klacken om det skulle vara till sexig gång och man undrar ju hur bra det är att gå med olika klackhöjder

isisisis skrev 2008-10-25 19:17:40 följande:
    Anna Collovin skrev 2008-10-25 19:15:09 följande:
    Haha! Det låter ju super!2 flugor på smällen Tack för det.Jag ska ta och fråga imorgoan iaf Tack för era svar Är det nån annan som vet nåt mer så kläm in en rad
  • isisisis

Anna Collovin skrev 2008-10-25 19:20:32 följande:

Ja fast det var bara ena klacken om det skulle vara till sexig gång och man undrar ju hur bra det är att gå med olika klackhöjder
    Jaha! Haha! Nä,det törs jag inte
  • Preggie

Ja det går att ta av en bit av klacken, det har jag fått gjort hos skomakaren. Fråga honom/henne bara hur mycket man kan ta av som mest utan att det blir konstigt. Jag har för mig att jag tog av ca 2cm på mina stövelklackar och det blev jättebra, syntes inte alls!

• isisisis
    Preggie skrev 2008-10-26 22:33:58 följande:
    Ja det går att ta av en bit av klacken, det har jag fått gjort hos skomakaren. Fråga honom/henne bara hur mycket man kan ta av som mest utan att det blir konstigt. Jag har för mig att jag tog av ca 2cm på mina stövelklackar och det blev jättebra, syntes inte alls!
    Super!!! Tack för upplysningen
  • vill ha fler barn

För många år sen hade jag ett par knall-lila stövlar med för hög klack.
    Min man tog av sulan, vek upp "skinnet", sågade av 2 cm, limmade fast "skinnet" igen och limmade fast sulan.
    Jag tyckte det var pinsamt att gå till skomakaren med dem.

Det blev hur bra som helst! och det var billiga plastiga stövlar.

Svar på tråden Kan en skomakare "ta av" klacken en bit?