Inlägg från: mamma080322 |Visa alla inlägg
  • mamma080322

Chassi Emmaljunga Mondial Duo Combi

Har en Emmaljunga vagn till vår son (Edge Duo). Valde Classic Crome chassit och är rätt nöjd med det. Det positiva med det chassit är stålkorgen under vagnen - kan ej tänka mig en tygkorg eftersom den måste ju bli jättesmutsig o äcklig efter ett tag (visst man kan ju tvätta det men det är ändå inget för mig). Det negativa har varit att den gnisslar en hel del nu 6-7 månader senare (men kan ev bero på att jag ej har smörjt axlar o fjädrar var 3:e månad som det står i bruksansvisningen).
    Skillnaden mellan classic crome och classic cryptonite är om jag minns rätt att crome är blankt till utseendet och cryptonite är inte det. Annars så har cryptonite stålkorg också.

Sport cryptonite har tygkorg och steglöst ställbart teleskophandtag och handtaget är vändbart.
    På de andra två chassina kan du ej vända handtaget. Handtaget där är ställbart (knapp som du trycker in på varsin sida och höjer/sänker sen).

Hoppas detta hjälper dig något. Annars kan du gå in på www.emmaljunga.se och kolla på chassina så får du se o läsa själv.

ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Alexander - 080322.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Chassi Emmaljunga Mondial Duo Combi