Vi har jobbat på det sedan januari 2009 *långt*
Jag vill bara berätta min historia... så trist (än så länge). I oktober 2007 så genomgick jag en skrapning, jag mådde otroligt dåligt både före och efter skrapningen, rent fysiskt och pskykiskt. Min mens kom inte tillbaka och jag minns att när jag åkte utomlands med min dotter (i december) så tänkte jag och kände att den kommer inte komma tilbaka. Hur som helst... jag har inte haft mens sedan min graviditet för ett år sedan. Jag sökte hjälp i februari 2008 men fick tid först 30/4 2008. Fick komma till en läkare på MamaMia i Stockholm. Hon gav mig hormon och sa att jag själv orsakat att det inte blev någon mens eftersom jag börjat äta p-piller trots min mens inte kommit tillbaka. Hur som helst... INGEN mens efter hormonbehandling. Beställer ny tid får vänta till 17/7 2008... läkaren tycker att slemhinnan byggt upp lite dåligt. Finns inget att blöda ut säger hon. Ny hormonbehandling (dubbel dos) händer fortfarande inget. Fan! Jag går tillbaka (ny tid 7/10) och kräver att bli remitterad vidare. Jag tror själv att jag har ärrbildningar eller liknade i livmoder. Läkaren bedyrar mig att om så vore fallet skulle hon ha sett det. Hur som helst, jag tjatar och hon skriver till slut en remiss till Sabbatsberg.
Jag var där i fredags... gissa vad läkaren sa?! Grava sammanväxningar i nästan hela livmodern, finns inte en chans att mensblodet kommer ut normal väg utan det pressas ut genom äggledarna varje månad!! Du borde ha sjukt ont sa han. Mmmm... Men den lilla slemhinna som finns kvar såg stabil och bra ut, var 6mm när jag var där. Han tror han kan åtgärda det hela och ta bort sammanväxningarna.... och att jag ska kunna bli gravid igen. Det värsta är att operationen ska ske 4 dagar innan vår drömresa till Maldiverna... men men... det får jag leva med.
Så trist att inte den första läkaren skickade mig vidare, då kanske allt vore grönt nu. Vi jobbar på barn och i skrivande stund är chanserna 0 att det blir nån bebbe.
Nån annan som varit med om likande?? Blivit gravid eller fortfarande har problem?? SKRIV!!