• Sara E

20 dagar kvar :-) Någon mer?

Lägger till mig på listan jag med o hoppas på att få hänga på här

♥Oscar 11/2-07♥Lillebror BF 20/11♥
  • Sara E
    BF 9/11 Chillimello Vet ej kön..
    BF 11/11 Norea. Pojke
    BF 14/11 am79 Tjej enligt RUL
    BF 15/11 EttElakTroll Väntar en flicka enligt RUL
    BF 15/11 Kex1 Väntar en pojke enligt RUL
    BF 17/11 QuteCat Väntar en pojke
    BF 19/11 Meme Väntar en pojke. (Bf enl mens 9 nov)
    BF 20/11 Texas 06 Tjej enligt RUL
    BF 20/11 Sara E Väntar Pojke enligt köns-ul 
    BF 22/11 hannamiller pojke 100% säkert
  • Sara E

Jag har kommit på massa namn som jag tycker är fina o skulle kunna tänka mig. Tyvärr är jag ju sällan överens med sambon om namnen

Men de vi har gemensamt är

Elis  (mitt favvo)
    Love  (sambon väldigt tvesam, men jag gillar det massa)
    Neo
    Noah

Vår första heter Oscar

• Sara E

I min mage tycker jag att det är sparkar o sprattel så mycket så att man aldrig får vila
    hahaha, han är mycket livligare än för några veckor sen. O nu gör det ju ont när han sparkar..... det är ju sådan kraft i dem.

Nu vid 16 ska jag o sambon iväg till babyproffsen o kolla (köpa) babyskydd. Det är det enda som är kvar att inhandla.... skötväska oxå... men det ska jag köpa en skitsnygg som jag kollat ut på ett annat ställe.

• Sara E
    am79, Det blir en från Gaia&Ko i manchester. Har inte bestämt om jag ska ha en rosa, brun eller turkos än bara.... måste stå i affären o fundera ett tag tror jag. Ska till BM på fredag, o affären liggen jämte MVC.

Vi köpte förresten en Akta Grako babyskydd.
    Var inne på brio först... Ett nytt Akta kostade 1695:-, men de hade några begagnade som varit uthyrda, jättefina... Så vi köpte ett sådant för 999:- Brunt. Skitsnyggt

Har ni inhandlat allt till era små än?
  • Sara E
    Jejja81 skrev 2008-10-29 19:21:36 följande:
    Hej Hej!Jag har 20 dagar kvar idag, BF 17:e nov.Har haft mkt sammandragningar och även förvärkar ca en vecka nu, härom kvällen hade jag 4st värkar inom en timme, då blev jag lite skraj, men har i dag varit hos BM och då har bebisen sjunkit ner ännu mer. Så jag tror inte det är långt kvar nu.
    Jag har oxå blivit "rädd" för en eller ett par veckor sen...
    Satt i soffan o glodde på nått program.
    Kände att hela magen bled hård. Det gjorde inte ont, men de kändes.
    Avtog och återkom med ca 5-10 min mellanrum. Så höll de på i 2 timmar.
    Då trodde jag bannemej att det var nått på G.
    Men icke då. Men då började man bli lite nervös.
  • Sara E

Här har helgen varit bra.
    Vi har varit o hälsat på svärföräldrarna (bor ca 18 mil från oss). Allt gick bra, men man är ju alltid lite nervig när man åker bort sådär ganska nära BF.

Har inte haft några känningar här inte.
    Känns som att det är en evighet kvar till han tänker komma ut.

Idag ska jag skriva ut en lista till bb-väskan. Har inte ens tänkt på vad jag ska ta med mig än.
    Men det blir antagligen 1 väska till mig. Sen skötväskan med bebis saker.
    Sen måste jag börja packa en liten väska med sonens saker som han får ta med till barnvakten. Blir inte mycket i den väskan. Skönt när barnvakterna (våra bästa vänner) har en dotter endast 2 månader äldre än vår son.

När jag började få värkar med sonen hade jag inte börjat packa väskan alls.
    Haha, nog för jag hade värkar hela dagen och hade gott om tid på mig att packa så sett, men man vill ju alltid förbereda sig lite bättre

• Sara E

Här är det oxå lugt.
    Vad kul för er som det börjar hända saker för
    Vill att det snart ska sätta igång här med.
    Fick min första en vecka för tidigt, så känner på mig att jag får igen det denna gången o gå en vecka över tiden ist.

• Sara E

Shit vad mycket ni orkar Förvånad
    Själv gör jag ingenting på dagarna. Orkar ingenting alls. Har så lågt bt att jag är trött och yr hela tiden. Känner min helt slut. Det ända "nyttiga" jag gör är att leka med sonen.
    Gå i affärer skulle jag gärna göra, har 5 min gångväg till knalleland. Men jag orkar helt enkelt inte, och håller på att svimma när jag väl försöker

Idag har jag faktiskt monterat ihop, tvättat och bäddat spjälsängen. Så mysigt.

• Sara E
    Grattis mio2 Sååå underbart!

Hade lite sammandragningar i morse o och det stramade i ryggen som sjutton. Hade hoppats att det inte skulle sluta.. men de gjorde de förståss.. haha.

Sen vet jag inte va det va med mig inatt.
    Minns inte så mycket. Men har för mig att jag vaknade hela tiden av sammandragningar. Men jag vet inte om jag gjorde det... jag kanske drömde allt sammans. Så irreterande o inte veta.

När allt började med sonen förra gången så vaknade jag kl 6 på morgonen av att värkarna började. Så det kanske är det som sitter i det undermedvetna o spökar.

Hur gamla är ni alla här inne förrästen (om ni vill svara) Och var bor ni någonstans? 1:a barnet? Skulle va kul att veta lite (nyfiken som man är)

Själv är jag 24. Detta är andra barnet. Har en son Oscar född 070211. Bor i Borås.
Svar på tråden 20 dagar kvar :-) Någon mer?