• MianZ

maginfluensa?

Min dotter på 2 år kräktes tre gånger i förrgår-men ingen diarre´ eller feber. Kan det ha varit maginfuensa? Började äta lite smått på kvällen och nu är hon hur pigg som helst. Vad tror ni? Att nämna är att vi Var på kalas i förrgår och måste erkänna att det kanske blev lite mycket fika och godis för henne..Kanske var det därför hon kräktes..(?) Man ska ju vara hemma två dagar om man har haft maginfluensa..frågan är om det var det. Ska man hålla henne hemma från dagis i morgon? Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden maginfluensa?
  • NinaL1982

Ja visst finns det en risk att det blev för mycket av det goda helt enkelt, men det kan även ha varit magsjuka och eftersom ni inte vet så utgå ifrån att det var magsjuka och att det smittar.

Men om det var i förrgår hon var sjuk så har hon alltså varit symtomfri i två dygn i kväll, då kan ni skicka henne till dagis i morgon. 48 timmar ska passera från sista kräkning eller diarré och det har det ju gjort redan ikväll då (om jag tolkar ditt inlägg rätt)

• MianZ

ja det har du ju faktiskt rätt i. Det har ju gått 48 timmar..tänkte inte så Då håller vi oss inne i dag och hoppas på att vi inte bli sjuka. Tack för ditt snabba svar

• Petrah

samma här min 2- åring kräktes igår ca: 5 ggr men inte inatt eller idag (hitills iallafall)  ingen feber eller diareé heller.

Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden maginfluensa?