• truelove 4 ever

Katten har gulsot

Min mammas kisse har gulsot. Hon har legat hos vetrinären nu en vecka drygt och summan är uppe i över 15 000 kr. Katten varken äter eller dricker men i fredags gjorde hon det och hoppet tändes igen. Detta är en allvarlig sort av gulsot. Igår fick hon inte behålla någonting och idag måste dom ta beslutet att  kämpa eller låta henne somna in.

Hur hade ni gjort? finns det ngn chans alls att rädda missen?

• Svar på tråden Katten har gulsot
  • Micki

Fy,vad ledsamt

Vad säger veterinären? Hur ser chanserna ut?

Önskar er lycka till!

♥ Två ska bli tre ♥
  • truelove 4 ever

Vetrinären säger att det bästa är att låta henne somna in men det är så himla svårt för katten är bara 6 år gamal och det är inte dags än tycker vi men samtidigt lider hon och vi vill ju göra det bästa för henne.

• MRSVi

Jag tror tyvärr att man måste lita på att veterinären vet vad som är bäst, även om det river i hjärtat. Ibland tror jag också att det kan vara lätt hänt att man håller katten vid liv för sin egen skull, snarare än kattens, det är ju oerhört svårt att vara helt objektiv.
    Hoppas ni finner en lösning.

truelove 4 ever skrev 2008-10-26 10:38:59 följande:
    Vetrinären säger att det bästa är att låta henne somna in men det är så himla svårt för katten är bara 6 år gamal och det är inte dags än tycker vi men samtidigt lider hon och vi vill ju göra det bästa för henne.
  • Fru annmi

Usch så hemskt
    Men,om kissen lider så får man försöka tänka på den trots ringa ålder,tyvärr...
    Mår säkert bäst av att få somna Då lider den ju inte även om de känns i era ♥

Jam & *Kram*!

• truelove 4 ever

Mmm jag bor 40 mil ifrån och önskar så att jag var hos min mamma nu
    Jo beslutet kommer tas runt 12.30 idag då hon ska till vetrinären. Jag sa att hon får ta med kameran och ta kort beroende vad dom beslutar och då sa jag tat hon var så mager och jag svara att det spelar ingen roll hur hon ser ut,beroende på vilket beslut ni tar så tror jag ni ångrar er om ni inte tar kort och har som minne

• CTMT

Ja usch... ett litet djur är ju precis som en liten familjemedlem...

Tänk på vad som är bäst för den lilla katten och lyssna på vad veterinären tror i detta fallet... Katter får ju gulsot pga leverskada eller inre blödningar. Inflammation i gallgångarna eller levern är en vanlig sjukdom, kan orsakas av bakterier och virus. Upptäcks det i tid så kan prognosen vara god!
    Så frågan är ju, hur långt hade det gått då de upptäckte gulsoten? Har katten varit dålig en längre tid?

Jag ska verkligen hålla tummarna på att kisen blir bättre... och att veterinären ser mer hopp. Men som sagt, lyssna på veterinären... Lider kisen så är det bäst att den får somna in och ha det bra...

• truelove 4 ever

Alltså katten hade betet sig någon vecka innan mamma tog henne till vetrinären och det är det jag är rädd att hon skulle gjort tidigare för då kunde chansen vara god i allafall. Men mamma visste INTE att det var gulsot för det såg hon inte själv,katten var dålig på maten och så men dagen innan hon lades in åt hon lite och så i allafall

• CTMT

Okej, men då får vi verkligen hålla tummarna...
    En infektion kan ju tyvärr drabba både djur och människor innan det ens yttrar sig utåt på allmäntillstånd etc.
    Du kan väl uppdatera så vi får veta hur det går för lilla katten och vad veterinären säger?

• truelove 4 ever

Ja det gör jag. Dom har i allafall åkt nu,bor några mil från stället kissen ligger på. Så jag uppdaterar senare idag om hur det gick

• lillithsmamma

jag hade låtit katten sommna in det gjorde jag när min före detta katt var mycket sjuk han vart endast 4 år

Svar på tråden Katten har gulsot