Inlägg från: salsajenny |Visa alla inlägg
  • salsajenny

AKUT! Vart köper man "låda" att frakta tårta i?

är nästan säker på att jag sett en tårtkupa i plast på ICA MAxi....annars har ju tupperware en, men den är dyyyyr....

köpte nån av mina i nån lågprisbutik....tycker jag springer på såna lite varstans, faktiskt.

• salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:00:19 följande:
    jag är desperat så om jag hittar tårtlådor så hostar jag nog upp lite cash
    men onödigt att lägga flera hundralappar mer än man måste på en sån grej man kanske inte använder så ofta... var bor du? har ni inga lågprisbutiker där omkring?
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:11:14 följande:
    ÅH!!! PERFEKT!! Har tänkt åka dit och kolla om dom har :DHoppas dom är tillräckligt stora bara men det ser dom ut å vara (de kan ju luras rejält på såna där bilder). Tack! :D
    varsågod. Blev nästan sugen själv, fast jag har 3 kupor redan...haha...men den ena håller iofs på att ge med sig totalt....:-P
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:13:02 följande:
    haha hur stora är dom ungefär? på riktigt
    "på riktigt?" ??? haha, inte på bilden, menar du?

Ja, eftersom det är tårtkupor, ska de ju rymma en medelstor tårta, kan man tycka.  
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:17:52 följande:
    haha xDokej låter bra det!annars kan jag tänka mig att det går att lägga papper under locket så det höjs uppe lite så inte tårtan förstörs om det blir nödläge *funderar*...har lärt mig en del trix av mina käre mormor
    ja, det var ju ett bra tips som jag ska komma ihåg!
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:24:49 följande:
    ville inte upprepa samma misstag som hände sist jag fick en beställning (som tur var så var det från en släkting som har överseende med att det blev så) . marsipanen fastnade i locket och fick pillra in en kniv och skära bot det. vart fult sen såklart
    oj, ja det är ju inte så läckert, kanske....jag brukar i de fallen helt enkelt leverera tårtan utan lock...brukar funka det med.
  • salsajenny

man ska INTE förvara tåckta tårtor i kylen med lock!!!! Möjligen i en vanlig tårtkartong, men då kommer det ju in tillräckligt med luft. Inte konstigt det smälte för dig om du hade lock över Då bildas det ju kondens och fukt som äter upp sp:n!

• salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:33:49 följande:
    Va skönt att allt verkar lösa sig nu, är så nervös inför den här beställningen och det här har varit det enda som har varit i vägen för att det ska funka :P Nämligen min största idol inom dansen som har beställt detta...så hehe, vill att det ska bli bra
    du hade inte så många bilder på dina tårtor i galleriet.....kan man inte få se dina verk? :-P
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:36:21 följande:
    jag har tagit bort lite vart eftersom för jag har inte så mycke plats men visst kan jag lägga in (är inge proffs på nåt sätt, utan har det senaste halvåret fått en passion för att baka tårtor. kommer mycket troligt från min bak-tokiga mormor hihi)
    har du kollat in tårttråden här på FL?
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 13:43:37 följande:
    jajamen det var därifrån som jag fick inspirationen att börja göra tårtor va tusan, det går inte att ladda upp bilder :S har rensat bort en del så de får plats men det händer ändå inget
    då är de för stora, gissar jag på...=) en inställningsfråga i kameran, eller om du vet hur du kan förminska bilderna i nåt fotohanteringsprogram....
  • salsajenny
    Bevabus skrev 2008-10-26 16:56:44 följande:
    Har köpt tre stycken lådor på RUSTA nu :D Gud va skönt att ha det avklarat!Fanns inga färgglada, bara i vitt...men men
    hoppas de är nåt att ha, bara. Men annars är det ju bara å köpa nya igen, de kostade nästan gratis, ju. Verkade de bra i storlek?
Svar på tråden AKUT! Vart köper man "låda" att frakta tårta i?