UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11
Tänkte bara höra om jag får vara med...?
Tänkte bara höra om jag får vara med...?
ok.. jag får kämpa lite extra hårt! Känner mig ultra-sporrad! Tack!
SpecialK: 170 cm Startvikt: 91 kg Delmål 1: 85 kg
Delmål 2: 75 kg Målvikt: 65 kg
Heja heja! Nu gör vi det här!
Nädå, livets goda får man också njuta av! Jag försöker lära mig det där med "måtta". Tex under en film behöver man inte köpa en stor påse lösgodis + chips, utan om man absolut är sötsugen kanske köpa en klubba som räcker nästan hela filmen igenom istället.
Är man bortbjuden kan man ta med sig en frukt/youghurt och kanske bara äta en kaka som bjuds på. Det viktiga är nog att planera innan, gör man det där så är det för frestande.
Jag ska också försöka hålla mig sysselsatt så det inte blir en massa småätande.. min taktik.. får se om den funkar
Attan.. nu sitter jag här efter middagen, själv.. å hemskt sötsugen.. men jag vet att jag inte ska äta något, jag vill inte helt enkelt. Min vecka har inte gått så bra, och det är först nu jag satt igång på riktigt... tyvärr...tog en långprommis idag på två timmar och har ätit väldigt sunt och regelbundet.
Jag har skrivit en lista på hur mycket bättre mitt liv kommer bli med en sund vikt, alltifrån hälsoperspektiv till attraktivitet, klänningar jag kan ha igen och aktiviteter jag kommer orka och våga göra.
Ville nog bara skriva av mig där, och erkänna problemet högt för mig själv..
Fuskvägde mig i morse och har gått ner 0.4 kg bara sedan söndags morse. Iof har jag verkligen kämpat stenhårt, och iiiinte fuskat alls, så nu får jag köpa mig ett par nya trosor
Nu sätter jag ett nytt "inte-fuska-mål" tills på fredag morgon då jag i så fall får köpa mig ännu ett par... hihi..
Hej, här går det väldigt bra denna veckan, känns som någon inre beslutsamhet äntligen är här för att stanna. Har gått ner väldigt mycket denna vecka, 1.9 kg sedan söndags (fuskvägt mig) och jag känner mig pigg! Äter bara hälsosammare, gärna soppa och knäckebröd till lunch, vanlig middag med halva tallriken grönt till middag och med hälsosammare produkter. Frukost är en tallrik fiberhavregröt m. lättmjölk eller lättyoughurt med all bran. Äter regelbundet med små mellisar mellan måltiderna som ofta blir en knäckesmörgås med något nyttigt på. Går ut på en långpromenad om dagen.
Bara ett tips sådär...kanske fungerar för någon annan också.