• Millis68

julkalender till min man

någon här som ska ge sin make/partner en adventskalender med små paket. har ni några bra tips vad jag ska köpa och slå in, det får ju inte bli alltför dyrt så smågrejer mest. vi bor i england så det kan inte bli från några svenska butiker tyvärr utan lite smått och gott som kan finnas överallt

tacksam för era kloka ideer

• Svar på tråden julkalender till min man
  • jamex

haha, vad roligt! jag gör en kalender till maken varje år, jag också! Mycket uppskattat!
    I år har jag inte kommit så långt, era tips var ju kanon! Än så länge får han en chokladkalender, kalsonger, två böcker jag hittat på bokrean, några fina,goda chokladpraliner, pepparkaksdeg (en söndag vi kan baka tillsammans)..

Åh, vad bra förslag ni hade! Tack TS för en kanontråd!

• Missy M

Kul att de är fler som tänker göra som vi:D Jag hade tänkt att skriva en dikt dela upp den i kanske fem delar och sätta en del i varje paket. sen markera en bokstav eller flera som sedan leder till ett stort paket någonstan i hemmet eller utanför.. Min sambo är ett stort davinchi kods fan så mysterier och leta grejer tycker han om men bra med andra ideer till resten av dagarna!

• haeven

shit va kul!!! ja hänger på!!!
    på julafton ger ja gubben ett inramat foto på sonen o mig.
    tack för bra ideer!!!

• Millis68

vad roligt att så många ändå hittade hit oach tack för alla tips och ideer, så här långt har jag kommit nu, var ute och shoppade en del igår och hittade jättefina kalsonger och strumpor

1. Badbomb
    2. Tuggummi
    3. Tutt godis (hittade i en skämt affär)
    4. Isskrapa
    5. Trisslott
    6. Choklad
    7. Presentkort Middag
    8. Duschtvål
    9. Lukta gott i bilen
    10. Kalsong
    11.
    12.
    13. Choklad
    14. Presentkort Massage
    15. Deoderant
    16. DVD
    17. Kama Sutra (en rolig inte den riktiga)
    18.
    19. Strumpor
    20. Choklad
    21.
    22. DVD
    23. Flaska vin
    24. T-shirt

som ni ser så har jag 4 hål så lite fler bra tips, även om min man är från storbrittanien så är han ingen stor tedrickare och han läser inte heller, ska vara en bra biografi i så fall. foto kommer han att få på fars dag. mera tips, kom igen tjejer och om det är några killar där ute som läser detta, vad skulle ni vilja ha och som inte kostar för mycket

• MiaP

mostermaggan, du beställde väl kaffet?

"Världens mest exklusiva kaffe! Kaffebönorna äts av palmmården, bajsas ut, steriliseras och rostas?"

• Daggdroppen

För er som vill ha en lite billigare variant av julkalander (men säkert minst lika uppskattad) kan jag tipsa om en som jag gjorde för ett par år sedan. Hade skrivit ner 24 olika "Jag älskar dig för att...." på fina lappar som jag rullade och knöt ihop. Sedan satte jag upp lapparna på ett snöre med klädpinnar som jag hade målat så de såg gammaldags ut. Och så hade jag målat siffror på också förstås. Och pyntat/dekorerat lite till...

Jättefin och säkert kul att varje morgon få höra varför man är älskad (mer än bara Jag älskar dig och punkt".

♥William och pyret♥
  • Helenaaa
    Daggdroppen skrev 2008-10-31 08:28:14 följande:
    För er som vill ha en lite billigare variant av julkalander (men säkert minst lika uppskattad) kan jag tipsa om en som jag gjorde för ett par år sedan. Hade skrivit ner 24 olika "Jag älskar dig för att...." på fina lappar som jag rullade och knöt ihop. Sedan satte jag upp lapparna på ett snöre med klädpinnar som jag hade målat så de såg gammaldags ut. Och så hade jag målat siffror på också förstås. Och pyntat/dekorerat lite till...Jättefin och säkert kul att varje morgon få höra varför man är älskad (mer än bara Jag älskar dig och punkt".
    Gud vilken fin idé. Nästan gratis men troligen mer uppskattat än några köpta presenter. Tack för ett toppentips!
  • Daggdroppen
    Helenaaa skrev 2008-10-31 12:10:49 följande:
    ud vilken fin idé. Nästan gratis men troligen mer uppskattat än några köpta presenter. Tack för ett toppentips!
    varsågod
    ♥William och pyret♥
  • Thursday

Jag gjorde en paketkalender till man förra året... men jag hade inte så dyra saker som ni har

Här är en del av det jag hade i :

Polkagrisstänger
    Julchoklad inpackad i stanniolpapper
    Två pepparkaksformar - gitarr och kattunge
    Små 3D-motorcykelpussel (några åt gången)
    Ett miniatyrmunspel
    Kulskåpspoesi med katttema
    Något klurigt pussel

• stiletto

Nu har jag köpt lite grejer från coolstuff till kalendern:

1. Spork (gaffel, kniv och sked i ett) 20kr
    2. Kylmugg (som man stoppar in i frysen) 39kr
    3. snapsglasformar som man fyller med vatten och fryser 49kr
    4. planta i form av ett ägg, när den växer kommer det att stå "I love you" på ett av bladen 69kr
    5. "metallpussel" (två metallbitar sitter ihop och man ska klura ut hur man får isär dem) 35kr
    6. en lampa man fäster på boken 39kr

Annars har jag bestämt några egna "presentkort":

trerättersmiddag

en vecka fri från att tömma kattlådan

filmkväll med tillbehör

massage

• Thursday
    stiletto skrev 2008-10-31 23:07:00 följande:
    Hur ska ni "designa" denna julkalender egentligen?
    Jag köpte bruna papperspåsar och lade presenterna i. Sedan köpte jag "tags" eller vad man ska säga på Panduro, vita etiketter med hål i, och på samma ställe fanns fina utklippssiffror 1-24 som jag limmade på tagsen. På söndagarna fick han lite större saker, och på de tagsen satte jag en matchande tomte. Sen spände jag upp ett sisalsnöre på köksväggen och satte fast alla påsarna med trä-klädnypor.
  • Millis68

jag har en kalender med fickor men de är ganska små så jag kommer att slå in i presentpapper och sen sätta nummer på dem, jag tror att jag kommer att skriva en lapp i varje ficka med en ledtråd så att han får leta efter sitt paket. har även en son som ska få en liten present varje dag och jag måste säga att hans kalender var lättare att göra.

coolstuff låter jättebra men vi bor i england och det blir nog för mycket om de ska skicka över hit men jag är nästan klar nu.

idispidis, smart ide med påsarna, kanske hakar på det men tar presentpapper istället. har precis köpt en tag punch så jag kan ju göra mina egna tags för varje paket. många ideer som ploppar upp när man hör hur ni andra ska göra

• Sigrid

Åh, det ska jag testa. Vilken kul idé.

Daggdroppen skrev 2008-10-31 08:28:14 följande:
    För er som vill ha en lite billigare variant av julkalander (men säkert minst lika uppskattad) kan jag tipsa om en som jag gjorde för ett par år sedan. Hade skrivit ner 24 olika "Jag älskar dig för att...." på fina lappar som jag rullade och knöt ihop. Sedan satte jag upp lapparna på ett snöre med klädpinnar som jag hade målat så de såg gammaldags ut. Och så hade jag målat siffror på också förstås. Och pyntat/dekorerat lite till...Jättefin och säkert kul att varje morgon få höra varför man är älskad (mer än bara Jag älskar dig och punkt".
  • Gift oktober

Förra året när vi var nygifta så tog jag och förstorade ett bröllopsfoto på oss och där bakom stod det saker vi skulle göra el ge till varann. Han hade skrivit 12st och jag 12. Iår ska jag göra helt själv med att förstora upp en bild på vår nyfödda dotter och oss två och varje dag ska man göra något till sin partner eller hitta på en ny sång eller ramsa till vår dotter.

Svar på tråden julkalender till min man