• Jenny26

Kavat Vinterstövlar eller Vinterkängor?

Ni som haft Kavat vinterskor till era barn, vilka tycker ni har varit bäst?

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kavat Vinterstövlar eller Vinterkängor?
  • Busbellan
    Beckah82 skrev 2008-10-26 22:13:42 följande:
    Kan det vara så att ni som tycker de är kalla har haft dem på ett litet barn som mest är stilla? Då kanske de kan vara kalla coh sedan året efter när ni köpte ett annat märke så hade barnet blivit äldre och börjat röra på sig mer?Letar svaret för jag tycker det låter superkonstigt.
    Det stämmer på ena barnet Han var liten och rörde sig inte mycket när han hade kavat. Tyvärr så spricker din teori med mitt andra barn som haft kavat, hon var 3 år när hon hade det.
    Men hon har visserligen alltid varit ganska frusen av sig. De enda skor som hållit henne varm om fötterna har varit viking och superfit.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Mollan
    Jenny26 skrev 2008-10-26 21:41:55 följande:
    spooky:Tycker du att kängorna är bättre för små barn eller tvärtom?Och har din minsta smala fötter om jag får fråga?
    Jag tycker kängorna är bäst på små barn. Min minsta har ganska normala fötter tror jag, eller kanske lite runda. Storasyskonen har supersmala fötter. Det har funkat bra på alla tre.
  • nickefiki

Jag köpte ett par kavat och ett par kuoma i samma storlek. Mitt barn använde uteslutande kavat, kuoma vart helt oanvända hela vintern. Vi bor i kallt kallt kallt o snöigt vinterväder. Så nu är det vetenskapligt bevisat. Barn föredrar kavat. Hi Ha Ho.

• Trocadero
    Nogula skrev 2008-10-27 07:25:45 följande:
    Det stämmer på ena barnet Han var liten och rörde sig inte mycket när han hade kavat. Tyvärr så spricker din teori med mitt andra barn som haft kavat, hon var 3 år när hon hade det.Men hon har visserligen alltid varit ganska frusen av sig. De enda skor som hållit henne varm om fötterna har varit viking och superfit.
    Mäh, jag hade Viking förförra året till dottern och dom är ju iskalla så jag kommer ladrig mer att köpa det märket

Helt otroligt så olika det kan vara
  • Busbellan
    Trocadero skrev 2008-10-27 19:30:36 följande:
    Mäh, jag hade Viking förförra året till dottern och dom är ju iskalla så jag kommer ladrig mer att köpa det märket Helt otroligt så olika det kan vara
    Ja, det är lite kul att man kan tycka så olika
    Jag är själv ganska frusen av mig ch brukar ha väldigt kalla fötter, men i mina viking fryser jag inte, likadant med äldsta dottern.
    Till minstingen köper jag superfit för det finns inga smidigare skor än dem.
  • Mollan
    Nogula skrev 2008-10-27 19:55:52 följande:
    Ja, det är lite kul att man kan tycka så olika Jag är själv ganska frusen av mig ch brukar ha väldigt kalla fötter, men i mina viking fryser jag inte, likadant med äldsta dottern.Till minstingen köper jag superfit för det finns inga smidigare skor än dem.
    Jag köpte superfit till min 8-åring och de sa i affären att det _inte_ är särskilt varma och att vi absolut inte kunde ha dem om vi skulle åka till fjällen t ex. Men det kanske är en annan modell du köpt.
  • Busbellan
    Mollan skrev 2008-10-27 20:06:39 följande:
    Jag köpte superfit till min 8-åring och de sa i affären att det _inte_ är särskilt varma och att vi absolut inte kunde ha dem om vi skulle åka till fjällen t ex. Men det kanske är en annan modell du köpt.
    I den affären jag köpt mina säger de att de är några av de varmaste vinterskorna de har, det är ju t. ex ullfoder i dem.
    Undra vilken affär det är som inte har nån koll
    Ja, mig spelar det egentligen ingen roll, mina barn är jättevarma om fötterna i superfit.
  • Mollan
    Nogula skrev 2008-10-27 20:09:49 följande:
    I den affären jag köpt mina säger de att de är några av de varmaste vinterskorna de har, det är ju t. ex ullfoder i dem.Undra vilken affär det är som inte har nån koll Ja, mig spelar det egentligen ingen roll, mina barn är jättevarma om fötterna i superfit.
    Vad bra, då hoppas jag de fungerar för oss också. Jag tänkte att vi i värsta fall fick köpa några billiga varmfodrade kängor att ha om det var riktigt kallt enstaka dagar, men vi kanske klarar oss med superfit. De är otroligt lätta och smidiga och riktigt snygga på min stortjej. (men som sagt, inte till bebisen!)
  • Beckah82

Jag tycker iofs att tråden talar ett väldigt tydligt språk: olika skor passar olika barn och man får prova sig fram (huvva så dyrt )

Alvin har i år ett par skinnkängor som liknar Kavat men det är gulliver. Dock kommer han inte kunna ha dem hela vintern för tyvärr har de ett mindre innermått än vad jag trodde på den storleken. De är strl 22 men är i innemått som Kavat strl 21 och Alvin behöver 22 i Kavatstorlek.

Victor har haft allt möjligt och håller sig varm i det mesta eftersom han är så aktiv. Viktigt bara att skorna tål väta annars är det kört.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ beckah82.bilddagboken.se
  • Busbellan
    Beckah82 skrev 2008-10-27 20:19:31 följande:
    Jag tycker iofs att tråden talar ett väldigt tydligt språk: olika skor passar olika barn och man får prova sig fram (huvva så dyrt )Alvin har i år ett par skinnkängor som liknar Kavat men det är gulliver. Dock kommer han inte kunna ha dem hela vintern för tyvärr har de ett mindre innermått än vad jag trodde på den storleken. De är strl 22 men är i innemått som Kavat strl 21 och Alvin behöver 22 i Kavatstorlek.Victor har haft allt möjligt och håller sig varm i det mesta eftersom han är så aktiv. Viktigt bara att skorna tål väta annars är det kört.
    Ja, precis, det är mitt absolut viktigaste krav på vinterskor, att de tål väta, det behövs här i södra slaskiga Sverige
Svar på tråden Kavat Vinterstövlar eller Vinterkängor?