Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Kikar in en snabbis i nya fin tråden.

Mina tokbarn har höstlov denna veckan. Just nu är jag så glad att vi bor mitt i skogen så att ingen ser hur de ser ut.
    De har kläder på sej som de kallar hemmakläder och de ser ut därefter.
    Där ute hittade de en flaska såpa som de har blandat ut med vatten.
    Så nu skuttar fyra tjejer omkring därute och gör såpbubblor av allt de hittar. Roligt har de!

• lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-27 11:03:46 följande:
    Ha ha ha   busungar!!Mina har åxå höstlov... E åker på kryssning med en kompis och hennes familj i kväll, B ska på fest.. Hoppas sysselsättningarna fortsätter för mina har en tendens att BRÅKA sig genom loven
    Vad mysigt med kryssning!
    Finns det mycket för barnen att hitta på på lovet, hos er?
    Här är det ganska begränsat även om komunen i år har gjort ett försök att engagera föreningarna...

En veckas lov klarar våra oftast utan att bråka så mycket.
    Det de håller på med nu är ganska typiskt lov här, faktiskt. Leker tillsammans trots ålder från 3 till 14!
    Emilio sover, därför är inte han med nu.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-27 11:08:37 följande:
    Jo, det finns ju en del... Vi har tex dieselverkstan som det heter, där det finns lov aktiviteter, sen kan man ju gå till simhallen, åka skridskor, bio.. Men tyvärr är Bubblan prickig och snorig o jag misstänker vattkoppor, så henne drar jag inte iväg på aktiviteter..E kan ju gå själv med kompisar men inte B riktigt än..
    HUr gammal är B nu igen?

Jobbigt när de små är sjuka! HAr hon blivit utsatt för vattkoppesmitta då? Usch! Det har inte våra två små haft än...

Denna eckan ska vi börja ge Emilio mjölk igen efter att hållt upp i tre veckor. Hittar ingen bra dag att göra et på, bara. Vet ju att han kommer att bli jätteledsen.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-27 11:15:26 följande:
    B är 10.. Å det är buss till de mesta, jag tycker hon är liite liten för det än..Nja, vet inte riktigt var hon skulle fått det från, men de ser verkligen ut som vattkoppor  de gör inget om hon får det nu, bara skönt att ha de gjort.. Brukar bli rätt lindrigt när dom är små..Har ni haft problem med mjölken?
    Ja när man är 10 är man lite för liten. A här är 11 och hon har precis börjat få ta bussen till träningen, men då hämtar vi. Och så bor vi på landet med. Kanske lite lugnare här?

Vattkoppor kan hon ju ha fått var som helst. Håller med, lika bra att ha det när man är liten. Jag hade det sista veckan i 9an.

Ja vi har haft jättestrul med Emilio nu ett bra tag. Han sov ju inte en natt på sex veckor.
    Sen blev han prickig och till sist blev det exem av det.
    Slutade med all mjölk och nu sover han varje natt!! Helt underbart!
    Enligt läkaren skulle vi hålla upp i tre veckor och sen provocera med mjölk. Nu har de tre veckorna gått och jag bäävar för att ge honom det igen....
  • lillronya
    Buttelina skrev 2008-10-27 11:16:03 följande:
    varför? har jag missat något? angående mjölken...
    Trodde ingen hade missat mitt eviga mjölktjat.
    Se i svaret till bubblan
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2008-10-27 11:25:24 följande:
    Någon som har tips på vad man kan ha till den röd prickiga bodyn från molo?
    Tycker att det såg jättesnyggt ut med ns-jeansen till!
    Buttelina skrev 2008-10-27 11:24:21 följande:
    oj ja det förstår jag att du bävar för.  hoppas att går så smidigt som möjligt
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-27 11:24:48 följande:
    Ja, här är det typ 10 bussar som susar förbi och sen veta vilken och var är inte lätt för en liten tjej.. Det får ta nåt år till tror jag för lilla B Ihhh.. i 9:an!! de kan inte ha varit roligt Aha.. å då förstår jag din oro    jag håller tumsen att det fungerar bättre denna gång.. jädra mjölk elände    Stackars E!!
    Antar att det blir till att ge honom nåt med mjölk en gång och sen sluta igen....
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2008-10-27 11:31:53 följande:
    ja ns funkar till. men jag tycker att det är snyggast att ha ns byxor till tröja, ser ju lite tokigt ut vid magen annars.
    Äh jag tycker det går bra med både body och tröja till jeansen. Men det är ju jag det.
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-27 11:32:46 följande:
    Usch! Jag hoppas verkligen verkligen de går bättre denna gång!!   *tumsen hålls*
    Tack!
  • lillronya
    agster skrev 2008-10-27 14:13:49 följande:
    Matador verkar lite sliten, går inte att få upp sidan. För många orders kanske?
    Kommer inte heller in där.. Var där nyss men nu gick det inte...
  • lillronya
    agster skrev 2008-10-27 14:20:08 följande:
    blev lite sugen på en suit ändå trots köpstopp.... men det var väl lika bra det att sidan inte funkar nu
    Ja det är nog inte meningen att vi ska handla.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11