• jemmis

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Godmorron!

Nu behöver jag espert råd här. Ska åka med min shoppingtokige kompis till Sthlm på fredag o nu behöver jag guide...

Vilka affärer har bäst utbud på danska kläder (helst småfolk, molo och katvig) o gärna NovaStar. Vi ska bo på hotell mitt i stan så tipsa mig gärna om affärer i centrum .

Om någon orkar hjälpa mig vore jag evigt tacksam...

16 år mellan barnen är väl lagom...
  • jemmis
    Duntoffla skrev 2008-10-27 09:20:11 följande:
    Vildänglar- Visserligen ligger den inte mitt i smeten utan på Kungsholmen men de har Nova star, Molo, Katvig, Kik Kid, IdaT, Hollys. Dock inte Småfolk.  Mysig butik med trevlig personal.Små Grodorna- Nära Vildänglar. om du vill ha VillervallaMatador- Ligger på Söder (Hornsgatan vid Slussen) Molo, Katvig, IdaTSmallkids- På Söder. De har Småfolk, IdaT, Villervalla, Nova star, Kik KidBabyshop- på Söder. De har Plastisock, Nanoou, Moonkids, NS, IdaTÅhléns city har lite KatvigSprall på NK- Har Molo men haft trist utbud då jag varit därSen såg jag en ny butik (för mig i alla fall) på Söder (har för mig att det var på Tjärhovsgatan) som heter Under. Var aldrig inne men såg att de hade Småfolk.Sen finns även Mini Rodini på Söder om du gillar deras kläder
    Äntligen fick vi igång uppkopplingen igen...

Tack för hjälpen. Nu blir det shoppa av... Räcka ut tungan Tar karta o kompass med mig.
  • jemmis
    Tindrisen03 skrev 2008-10-27 10:05:06 följande:
    Haven i Vasastan har lite MOlo och Nova star + en del annat www.havenstockholm.se/Som du kan se ligger inte de roligaste affärna med barnkläder mitt i city. Dock kan ju Zara, NK, Åhléns city ha en del fina barnkläder om än ej danska
    Tack tack... Ska som tur är ska vi inte bo mitt i city utan på Nybrogatan (tror jag). Det ligger väl på söder??? o där verkar det ligga en del härliga affärer...
  • jemmis
    Tindrisen03 skrev 2008-10-27 17:57:58 följande:
    Nybrogatan ligger på Östermalm.
    Typiskt... Fundersam Bra koll man har...
  • jemmis
    FL Lisa skrev 2008-10-27 19:05:42 följande:
    När är det du ska till stockholm?Är det nu till helgen (1-2 nov) så kommer ju smallkids att finnas på något som kallas för sofo outlet på nybrogatan 45. De kommer säljer ut föregående års kollektioner till 50-80% och dom kommer ha kläder från bla Nova Star, Småfolk, Ej sikke lej, da T, Nanoou, Villervalla och kik kid

Javisst är det nu i helgen  vi åker *hoppar o jublar*... Tack för den infon. Nu är jag helt överlycklig!!!

Tänk att få shoppa alla favvomärkena live och på rea, bo på hotell och käka hotellfrukost. Det kan inte bli bättre  Skrattande.

• jemmis
    JuliaochNelly skrev 2008-10-27 19:20:22 följande:
    åå villka tider och vart ligger det?
    Kolla på smallkids hemsida. Där hittade jag info nyss...
  • jemmis
    FL Lisa skrev 2008-10-27 19:31:04 följande:
    haha. skoj att jag kunde förgylla din dag lite I helgen är ju även mässan "underbara barn" i älvsjö...massor med trevliga erbjudanden och det tar bara 10 minuter med pendeln att ta sig från centralen till älvsjö. Dock kostar det ju i inträde men riktigt skoj är det där

Hmm.. vi har bilen med oss och GPS så det är ju inga problem att ta sig dit. Borde nog ha stannat i Sthlm mer än en natt om vi ska hinna med allt...men men... det krävs bara extrem planering så ska vi nog fixa det.

Tjoho vad det är härligt med höstlov...

• jemmis
    gosmamman skrev 2008-10-27 19:30:09 följande:
    Nån som vet vart det ligger? vilken linje ska man ta på tunnelbanan? vilken hållplats? Hittar inget på deras hemsida.

Om du menar outletet så är det på nybrogatan 45. Mer kan jag inte hjälpa dig. Tänkte få vägbeskrivningen av personalen i hotellreceptionen.

Måste man vara där före 11 tror ni?

• jemmis
    Jen80 skrev 2008-11-02 19:58:21 följande:
    Ja, jag hoppas det. Kan vara så att det är dem (eller iaf Ilon) som har smittat Liam. Läkaren kommer säkert kolla på Ilon också så får vi ju veta om han också har en infektion i halsen.Duntoffla: Man får antibiotika mot det och då försvinner det fort, så det är skönt. Underbara barn och kläder i BT! Åh, va fint med den lila Katvig-tunikan till de blommiga Molo-byxorna. Glad när jag ser fina combos med kläder jag redan har här hemma . Billigare då .
    Visst blev det fint med lila katvig o molos blommor. Är supernöjd... Det är så roligt att matcha kläderna över märkena. Det är så mycket som passar ihop. Skrattande
  • jemmis
    Duntoffla skrev 2008-12-01 20:04:07 följande:
    Lisa- vad fin A blev i lammtröjan! Påminn mig imorgon om att ta med bodyn på onsdag. Minnet verkar inte helt tillförlitligt Jemmis- fin tjej i Katvig!
    Tack tack.

Det är ju självklart katvig tunika och inte Molo som jag skrev i BT... Räcka ut tungan Yrslo...
  • jemmis
    RååSa BuBBlan skrev 2008-12-01 20:06:51 följande:
    Jemmis--- å va söt i luciakronan
    Tack. Vi har luciaträning för fullt här hemma. Koncentrerar oss mest på handfattningen nu Skrattande.
  • jemmis

Åh vad mycket fint i bildtråden...

Everlonn: Fin kombo med katvigtunikan och cardsbyxorna. Ångrar att jag inte budade på dem på T. Jättefina. Pärlplattstrjöjan är oxå superfin. Den vill jag haaa...

• jemmis
    Tjejtriss skrev 2008-12-14 10:38:32 följande:
    jemmis skrev 2008-12-14 10:33:38 följande: Vi har den större varianten, jättefin, men min dotter vill inte använda sina skidflickorplagg av nån anledning

Hi hi... Tycker det är toppen med egen vilja... eller... Hur gammal är hon?

Min 1.5 åring brukar sitta med vid datorn o titta på alla fina barn i BT och berätta vilka kläder hon tycker är finast. Så gulligt.

Hon sa iof att skidtröjan inte var fin men tänkte att hon kanske ångrar sig Skrattande.

• jemmis
    SmillaMilla skrev 2008-12-29 19:46:44 följande:
    Jemmis. fin fin julklapp.
    Tackar... Brorsan fick några hintar innan dock Skrattande. Perfekt att han har flyttat till Södertälje så man kan hälsa på hos honom och hos Hippokids. Gillar verkligen den butiken.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11