Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Duntoffla skrev 2009-01-05 12:06:17 följande:
    Oj, min skrutt kommer bo på dagis  Hade först tänkt att lämna 8 men jag tror att det kommer bli mindre stress för både mig och honom om han får komma till frukosten där 7.30 så troligen blir tiderna 7.30 (eller 8) till 16.15-16.30. Långa dagar... Sen hoppas jag att mamma kan hämta ngn gång ibland då hon jobbar varannan vecka hemma med pappas företag
    Usch ja det är långa dagar. Dom tiderna skulle Milo oxå haft om jag hade jobbat heltid, men det stod inte jag ut med. Eftersom sambon jobbar 10 mil hemmifrån så är det ju alltid jag som lämnar och hämtar. Tycker Milo är mkt på dagis trots att jag jobbar 75%. Blir så avis ibland på alla som jobbar skift och barnen knappt behöver vara på dagis. Men sen är ju man ju inte så avis på dom under helger och röda dagar
    jacao skrev 2009-01-05 12:08:41 följande:
    äh, inga paket i lådan idag  Hade verkligen hoppats på paket, imorgon kommer det väl ingen post ens?  Nä, nu blev hela den här dan förstörd.... ja nästan iaf Är så grymt shoppingsugen, rätt märkligt eftersom jag inte gjort annat än att shoppa den senaste veckan. Inatt drömde jag till och med att jag shoppade   Kanske dags för avgiftning?   
    Jaa man blir verkligen superbesviken när man är säker på att man ska få post och så får man inte!
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2009-01-05 12:22:15 följande:
    Nej, man känner sig som en dålig förälder. Det är ju som en arbetsdag. Men i nuläget måste jag jobba heltid pga ekonomin. Dock kommer A vara hemma med N på fredagar så han går i alla fall "bara" 4 dagar i veckan på dagis. Jag kommer oftast lämna och A hämta då han jobbar här ute. Jag jobbar i stan och även om jag skulle jobba 75 % så skulle jag inte kunna hämta tidigare än A i alla fall pga resvägen. Sen funderar man ju lite på nästa barn och en SGI som baseras på en 75% tjänst skulle inte funka för oss. Tyvärr Efter nästa kommer jag nog försöka gå ner i tid om det går att pussla ekonomiskt.Min mamma går i pension i år (sept) så hon kommer nog kunna hjälpa till ännu mer sen.
    Äsch, han kommer ha det jättebra på dagis! Det är ju mest vi som bekymrar oss. Du ska inte ha dåligt samvete Kyss Nej, SGIn blir ingen höjdare tyvärr...
    SmillaMilla skrev 2009-01-05 12:27:20 följande:
    gambi: superfin shopping!!!!tjolla: fin fina suitar till lillkillen. De här simplycolors kläder, visst kunde man köpa dem på nätet?
    Japp! www.simplycolors.se Superfina kläder och dom har verkligen hållt toppen i tvätt.
  • Tjollabolla
    jojoa75 skrev 2009-01-05 12:25:51 följande:
    Fina bilder i bt!Kul när barnen växer i sånt man köpt för ett år sen Nackdelen med mig är att jag då hunnit tröttna på att se dom i växa-i-lådan o säljer..
    Jag har haft den ute på T en gång med hlgt utrop och den blev inte såld. Så egentligen är jag trött på den Men nu är 3 boilersuitar för små så nu får han minsann ha den.... Älskar katvigs boilersuitar i gamla modellen. Perfekt nu när det är kallt
  • Tjollabolla
    Quiet thoughts skrev 2009-01-05 12:35:54 följande:
    Nu blev det lite NS även om de är OT igen men så fint ändåBlev army byxor och en rosa tröja åt Alvin med en scooter på hahaha.Grått och rosa blir väl fint?www.baobabbaby.com/v4/index.php?sivu=tuote&tu...www.baobabbaby.com/v4/index.php?sivu=tuote&tu...
    Cool tröja! Älskar dom byxorna

Gambia: Såååå fin shopping! Det är bra med rea
  • Tjollabolla
    jojoa75 skrev 2009-01-05 12:40:16 följande:
    Tycker den är ursnygg! Har en kompis som är helt såld på dom suitsen o har nog i alla färgställningar.. Hon drar på dom efter bad o när de varit i simhallen, perfekt plagg!
    ÅÅ ja jag älskar dom. Måste fixa fler Använde dom supermkt i höstas när man hade jacka och överdragsbyxor, innan det blev overallväder. Och i somras på kvällarna. Och nu inne. Hmm ja det är nog det enda plagget man behöver egentligen
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2009-01-05 12:47:09 följande:
    Tjolla- söt-Milo i fina suits i BT! Den orange/röda är sååå fin i färgerna! Är lite förvånad att du har den som inte gillar rött
    Tack Hmm ja. Det har hamnat en del här ändå. Jag kan nog konstatera att jag gillar rött i kombo med orange, då tycker jag det är fint
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2009-01-05 12:49:44 följande:
    Nä nu måste jag väcka svea. Hon har sovit i 1½ timme nu och vill gärna ha henne i säng i kväll i tid. Skall ut o gå i -15 grader. Brrrr. Men trevlig shopping!
    Oj! Milo kan lätt sova i 2-3 timmar. Nyårsafton sov han i 4 timmar
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-01-05 12:53:58 följande:
    Visst är väl 200 kr dåligt betald för en lurv jacka som i princip är i nyskick?
    Ja det tycker jag nog... 300 iaf....
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2009-01-05 12:58:45 följande:
    Fast samtidigt vill du ha 300 för den plus frakt (33-44 kr) så är det ju nästan nypris. Hade du själv betalt det? Kanske 250 plus frakt?
    Ahh jag tänkte att det var den som kostade 500. Nja, 250 då iaf eller 300 inklusive frakt kanske?
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2009-01-05 13:03:50 följande:
    Jag skulle lägga ut på T och få fri budgivning.
    Skulle nog jag med göra. Vänta till slutet av januari kanske.

Näe, nu ger jag upp postis väntan och slänger mig på soffan en stund. So Long!
  • Tjollabolla
    LA Woman skrev 2009-01-05 14:33:50 följande:
    Vad tycker de liksom att man ska leva på under tiden??????
    När jag frågade (fick vänta 3 månader) så sa dom "det är inte vårt jobb, du får gå till soc". Ehh okej...

Tillbaks efter en sovstund på soffan. SKÖNT! Det blir inte varmt här hemma idag, vi har eldat hela dagen. *bbrrrr*
    Fick fina shampoodlen idag!
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-01-05 14:48:26 följande:
    Lite väl dyra, halva priset känns lite mer ok. Speciellt nu till våren då man inte har några andra byxor över när man är ute, dom lär ju bli förstörda på stört.
    Å ja dom är dyra men SÅ fina så det är det värt Jag vill ha fleeer... Ett par i 98 hade inte suttit fel...
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-01-05 14:54:28 följande:
    jaaa jag tycker dom är värda 250 i allafall jag har 92, 98 och 104 *bunkrar lite*
    Shit vad du har bunkrat Du, funkar 104 på Bia? Vi har 92 och dom funkar ju, men 98 hade lätt funkat oxå. Så jag funderade på om 104 funkar med
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11