Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Jen80 skrev 2008-10-31 19:13:48 följande:
    Snacka om att jag dödade tråden . Håller alla på med läggningar, middagar och allt sånt !? Mina ungar är i säng nu så det är lugn och skönt här hemma. Sambon kom hem igår så nu ska jag få honom att titta på Idol... eller inte . Jag ska iaf kolla sen !
    Nä jag är här, men ingen svarade på mina inlägg så jag kollade runt lite i stället.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 19:30:29 följande:
    sist va de två olika råååsa o den ljust gröna
    Okej!
    Ska ha med mej en hem till en liten plutta och vill ju veta vad jag kan erbjuda för färger. Var det grön kant på båda de rosa?
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 19:36:42 följande:
    Ja, jag har för mig det
    Typiskt!
    Den mamman gilllar inte grönt.
    Ja, ja. Vi får väl se vad som finns.
    Så himla spännande!!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 19:38:16 följande:
    Å va många söta spöken som kommit till oss   å dom sista va ju underbara!!  två småkillar som blev så glada att jag gav dem godis att jag fick ett öga av dom   gjort av marsipan, oliv och ketchup   ha ha ha..
    Hahaha vad gulligt!!!

Vi bor ju mitt i bushen så vi märker inget av det där.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 19:39:31 följande:
    attans!  hm.. va kan då funka?   å men den blå med röda kanter då? väder i luvan?   den är min absoluta favvis av alla lurvar!!
    JA den är ju fin!
    Ska höra med henne.
    Annars tjuvläser hon väl här och kan svara....
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 19:42:27 följande:
    ja den e finast av dom fina
    JAg har knappt sett den, men tror jag vet hur den ser ut...
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 19:51:46 följande:
    den e sååååå fin!!
    Ja det är den jag trodde. Superfin!!

NU är det idoldags! Kommer tillbaka sen!
  • lillronya
    agster skrev 2008-10-31 21:16:11 följande:
    "Enkelt kan ärftlighetslängden beräknas som: (Fars längd+mors längd)/2 Om pappan är 180 cm lång och mamman 170 cm blir ärftlighetslängden (180 + 170)/2 = 175 cm. Är barnet pojke lägger man till 6,5 cm, är barnet flicka dras 6,5 cm ifrån."Enligt ovan så bör mina killar bli 182,5 cm långa
    Det där var ju lite kul!
    Ja, långa lär ju inte mina ungar bli.
    Hoppas att korta MIchaela har gett några centimeter till Emilio då. Så han blir lite längre än 171,5.

JAg har hört att man ska dubbla barnens vid 2 års ålder för att få den vuxna längden, ungefär.
  • lillronya
    Helle skrev 2008-10-31 21:43:43 följande:
    Hi hi, då kommer Philip att bli 192 cm, så då stämmer ju ovanstående uträkning bra Ja, tiden får utvisa.
    agster skrev 2008-10-31 21:43:56 följande:
    Lite små. Jag tog stl 80 till J som har 74 annars.
    Tycker det där med längd är spännande eftersom jag själv är väldigt kort.
    Michaela, min äldsta, är utredd på kors och tvärs för att hon är såååå liten. Eller har varit under hela sin uppväxt.
    Hon är nu 14½år och 145 cm. Helt ok, tycker jag!!! Jag är ju bara 152 och det ska hon nog också kunna nå.
    De två nästa barnen i skaran är mer "normallånga" och ingen har påpekat nåt om deras längd.
    Nu kommer Anjelin och är tom mindre än vad MIchaela var i samma ålder....
    Men nu är det annat ljud i skällan. Nu låter det: JA men ni är ju små i er familj så det är ju ingen fara....

Spännande så olika de kan bli fast de har samma mamma och pappa.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11