Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Duntoffla skrev 2008-10-27 10:27:31 följande:
    Haha lite kanske Men nu är det verkligen stopp här! Det blir blodpudding hela månaden nu. Oops! Kom på att jag har ett par byxor och en tröja på g också.. plus det från dig...Ehh! KÖPSTOPP from idag! Dock "måste" jag köpa grå armybyxor från NS om de har dem på erbjudande på mässan. Jag har sedan länge bokat frissan till imorgon *dyrt* Men jag ser verkligen för taskig ut i skallen nu. Sen är det så typiskt att alla försäkringar kom denna månad också samt ytterligare en avi från banken med lånet. Tur vi inte ska göra något särskilt denna månad. Måste ju börja spara julklappspengar nästa månad.
    ojoj, ÄNNU mer på väg hem? du är verkligen shoppinggalen kvinna
    när är mässan? vem ska vara där? brukar det var många bra erbjudanden??? mycket rabatter?
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-10-27 10:35:07 följande:
    Butte- Jag har raderat min minneslista på Tradera och TS nu. Ingen mer shopping! Tänker inte ens kolla där på ett tag...
    haha du e ju för go
    Duntoffla skrev 2008-10-27 10:34:15 följande:
    Ja, men det är begagnat från TS och inte tokdyrt. *försvarstal* Mässan är i helgen. Kolla på Underbarabarn.se så ser du utställarna. Vet att NS och So Cute ska vara där i alla fall. Det är första gången jag går så jag vet inte hur rabatterna brukar vara...
    är det bara en massa fynd så måste man ju elller hur
    melizza skrev 2008-10-27 10:34:52 följande:
    men jag blev lite velig för att det var nån som sa att röda overaller finns det fler utav andra märken och så men molos gröna och regnbågsfärgade är ju typiskt molo men jag måste ju säga att jag inte sett nån röd så underbar som molos röda overall så jag tror jag kommer behålla den röda och antingen spara den gröna till nästa år eller sälja den på T....
    den röda är tokfin! jag hade valt den om jag inte redan hade haft overall
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-10-27 10:39:11 följande:
    Haha...jag får hålla mig undan denna tråd också. Fast jag är inte sugen på nya saker utan gamla godingar så det borde vara säkert
    åhh jag är sugen både på gammalt och nytt
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-10-27 10:45:48 följande:
    Ah, vad för nytt har du span på?
    hmm skulle vilja ha en röd/orangerandig tröja med lila muddar... eller två st och en katvig hoodtröja till, en flowerklänning och en grå tröja med flickor till isabel. sen är jag sugen på turkosa stars i body och suit... det var nog den enda jo jag vill ha en rosa/orange katvig suit i strl 92 också hittar du en sån på mässan (gucce) med bra rabatt så får du gärna tänka på mig
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-10-27 10:45:48 följande:
    Ah, vad för nytt har du span på?
    ja och så skulle jag vilja ha en cirkussuit i strl 92... och en älgtröja
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-10-27 10:53:27 följande:
    Haha...listan blir lääängre och lääängre... Jag ska hålla koll på mässan. Lovar!Nu ska jag sätta fart. Ska vara på gymmet om drygt en timmeCU
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-27 11:02:13 följande:
    Fick ett brev från swedbank förra veckan..En person har råkat föra över 1000.- till mitt konto av misstag, hon skulle föra över mellan sina egna men pengarna hamnade hos mig..  Hur sjutton hon nu lyckades med det begriper jag inte???Så nu har dom varit inne på mitt konto å kollat, känns ju så där måste jag säga.. Kan man inte fråga först eller meddela sig på nåt sätt?? *arg*  Kul med folk som springer o granskar ens bankkonto liksom!!
    känns ju sådär lagom skoj att de kollar ens konto så... hade det kommit in 1000kr på ditt konto felaktigt?
  • Buttelina
    lillronya skrev 2008-10-27 11:12:36 följande:
    HUr gammal är B nu igen?Jobbigt när de små är sjuka! HAr hon blivit utsatt för vattkoppesmitta då? Usch! Det har inte våra två små haft än...Denna eckan ska vi börja ge Emilio mjölk igen efter att hållt upp i tre veckor. Hittar ingen bra dag att göra et på, bara. Vet ju att han kommer att bli jätteledsen.
    varför? har jag missat något? angående mjölken...
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-27 11:19:32 följande:
    Den 16:e står det "överföring" och då har det kommit in 1000.- jag reagerade inte alls på det då jag själv fört över mellan konton hit o dit.. Men dom har skickat en kopia på mitt konto i brevet och markerat den överföringen som den hon ska ha gjort.. Men jag tänker väl inte återföra hennes pengar innan det är bevisat att det är felaktiga pengar.. Hade väl varit bättre med ett utdrag ur HENNES konto där jag ser att det gått till MITT konto..Fick en inbetalningslapp i brevet åxå, utan kontonummer att föra över till.. Bara ett namn liksom???Ska ringa den nissen på banken å fråga va han sysslar med!! 
    hmm skumt ! ja ring dit, det låter säkrast!
  • Buttelina
    lillronya skrev 2008-10-27 11:21:09 följande:
    Ja när man är 10 är man lite för liten. A här är 11 och hon har precis börjat få ta bussen till träningen, men då hämtar vi. Och så bor vi på landet med. Kanske lite lugnare här?Vattkoppor kan hon ju ha fått var som helst. Håller med, lika bra att ha det när man är liten. Jag hade det sista veckan i 9an. Ja vi har haft jättestrul med Emilio nu ett bra tag. Han sov ju inte en natt på sex veckor.Sen blev han prickig och till sist blev det exem av det.Slutade med all mjölk och nu sover han varje natt!! Helt underbart!Enligt läkaren skulle vi hålla upp i tre veckor och sen provocera med mjölk. Nu har de tre veckorna gått och jag bäävar för att ge honom det igen....
    oj ja det förstår jag att du bävar för.  hoppas att går så smidigt som möjligt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11