Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

melizza skrev 2009-01-04 12:48:21 följande:
    vad får man för pris då??vilken storlek ska jag ta? 98 eller 104...vill inte ha för stor...den får ju användas nu och inte till sommaren...
    hur lång är hon.

isabel är nästan 1meter och har 98
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    FlowerPowerMama skrev 2009-01-04 12:50:13 följande:
    104 på Molo och 110 på randiga Katvig.
    isabel har 104 i molos tröjor och 98 på katvigklänninen
  • Buttelina
    maugu skrev 2009-01-04 12:53:54 följande:
    Butte-btw-jag hittade er annons när A föddes i Vi Föräldrar..ett gammalt  nr från förra året som jag hade i min "svenskhylla" här..vilken liten sötnös och då visste jag ju inte vem du var Tänk vad denna tråd är givande-känns som man känner många av er fast man aldrig träffats..kul är det!!
    ahh vad roligt han såg ut som en gammal gubbe på den bilden
    Det är verkligen skoj att vara i denna tråden, håller med, det känns som att man känner er
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2009-01-04 13:02:30 följande:
    Tack Avskyr verkligen att vara sjuk o speciellt när sambon far på "arbetsresa". Han jobbar ju med fotbollslaget athletico madrid o skall nu se en match.
    haha vet du vad. jag tittade nyss i bildis och lillebror sitter här i mitt knä. när bilden på svea kom så sa alexander "ohh, titta mamma, flickan sööööt"
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2009-01-04 13:05:55 följande:
    Snyft vad gulligt. Jag blir ju riktigt rörd. Men visst har jag söt flicka (och pojke) .
    ja riktigt gulligt han blev visst lite kär du har verkligen söta barn
  • Buttelina
    maugu skrev 2009-01-04 13:09:47 följande:
    Då kanske detta kan hända er En läkare hade uppfunnit en maskin som kunde överföra smärtorna underen förlossning till barnets far. Ett äkta par tog chansen att prova maskinen. Då födseln satte igång, blev maskinen inställd på att föra över 25 % avsmärtorna till fadern, Men mannen märkte ingenting överhuvudtaget. Läkaren tyckte att detverkade märkligt och höjde inställningen till 50 %. Mannen märkte fortfarande ingenting, men kvinnan mådde märkbartbättre.Eftersom det gick så bra, överförde man 100 % av smärtorna tillmannen. Förlossningen fortgick utan att kvinnan hade några som helst smärtoroch ett välskapt barn föddes. Då mannen kom hem från BB, fann han brevbäraren liggandes död vidytterdörren.

• Buttelina
    SmillaMilla skrev 2009-01-04 13:23:04 följande:
    Fast sambon är ju ganska underbar i alla fall. Var tvungen att fota från fönstret. Detta var min syn. Sambon drar svea på pulkan på åkern nedanför. De har skottat upp en stor isfläck där sonen åker skridskor. och nu skall de grilla korv.
    åhh vilken underbar bild så härligt mycket snö
  • Buttelina
    ÖNadja skrev 2009-01-04 14:21:42 följande:
    Alltså ja har funderat, många här inne säljer sina märkeskläder på tradera när dom blivit för små för att kunna köpa nytt.Är det nån här inne som sparar sina kläder?Elvis är ju vårat första barn och delvis vill ja behålla allt till nästa barn och delvis sälja för att köpa nytt. Nästa barn kan man ju också fynda åt, men ja tycker de skulle va så roligt att ha kvar kläder från Elvis också, om inte annat när han blir stor och får egna barn. =)
    japp jag sparar på favoriterna. har nog 7 suits som ligger i sparalådan och sen har jag en rutig molo fleecejacka och lite annat smått och gott resten säljer jag. får jag ett barn till så vill jag ju kunna shoppa då också
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-01-04 14:24:38 följande:
    Vi ska inte ha fler barn och därför sparar jag i stotrt sett ingen ting. Någon favvo kanske kommer att sparas. HAde jag däremot varit minsta tveksam ang fler barn så hade jag sparat mer!
    va? ska ni inte ha fler barn? ett par till kan ni väl göra du har sån fina barnskara förstår att du känner dig nöjd

Jag sparar lite för att det är roligt att ha när barnen blir stora också. de kommer säkert tycka att mamma hade helt galen klädsmak
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11