Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

INGEN som fått svar av Hippo (utom jägarna som själva ringt och frågat?)

• Stormis
    gambia90 skrev 2009-01-02 18:39:32 följande:
    jag har fått svar från hippo.var bland de första att beställa men blev utan 3 grejer efetrsom kunderna i butiken handlade samtidigt som de plockade ordrar...vi webshoppare hade itne förtur.
    Nej, det är väl de svaren vi alla får. Det sura är bara att de la undan ett par NS till mig, men med "bara" 30 % + 29 kr i frakt så blir det fullpris så om det andra också är slut vill jag inte heller ha jeansen. Får väl ge dem morgondagen också så får vi se. Suck.
     automatiskt lagersaldo

alla andra system
  • Stormis
    snigelina skrev 2009-01-02 18:44:10 följande:
    Stormis skrev 2009-01-02 18:31:40 följande: Jo, hon har ringt mig.
    Fick du svar på dina "sena" ordrar också?
  • Stormis
    snigelina skrev 2009-01-03 12:48:01 följande:
    Ang Hippo så fick jag mail halv ett om order nr 1477 och att det inte fanns. Ang Fransson & Frida har de 30% på Katvig till att börja med. Jag la undan en blå velourklänning som mamma ska få hämta till mig
    Bara 30 nummer kvar till mig då och samtidigt har affären nu haft öppet i två dagar. Stor chans att nåt finns kvar Fundersam.

Himla tur att min lokala butik kör 50 % nu så jag fick lite därifrån, men tyvärr har de inte Småfolk och utplockat på Molo (så klart). Men där fanns regnbågsgummistövlar fr stl 25 och uppåt verkade det som om nån är på jakt?
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-01-04 01:39:26 följande:
    men låååna från matkontot sålänge 100 kommer passa snart! den röda är ju mycket större i strl. dessutom så kryper den lite i tvätten! vår svarta i strl 90 är snaaart för liten tror jag. tvättade den idag och den ser liten ut!
    Apropå detta så jämförde jag min svarta BB (gamla) med den nya lila och det var snarare så att den lila var mindre så det verkar skilja mellan färgerna. Den röda verkar vara stor och den lila liten om Dunis och min stämmer.
  • Stormis
    Duntoffla skrev 2009-01-04 11:32:46 följande:
    Ah, så den var mindre? Den röda verkar med andra ord vara undantaget alltså. Skönt att min ryker snart. Nu ska vi ut på en prommis i vintersolen! Noel har mkt mindre feber idag men är förkyld men lite frisk luft har väl ingen dött av
    Japp, var ju tvungen att jämföra när du sågade den röda. Men jag älskar fortsatt den lila
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-01-04 14:26:45 följande:
    Föresten när vi ändå snackar tradera. Är det någon ide att lägga ut kläder där nu? Molos lurv overall? Eller skall man vänta?
    Jag har inget ute nu, men jag tycker att det verkar som att det tuffar på bra! Har sett flera använda objekt som gått högre än likadana som jag sålde nya med lappar i mellandagarna . Iofs hade jag "högt" utropspris för jag ville inte riskera nåt när det var nya grejer så där tappar man ju alltid lite köpare. Men jag tycker själv att det är skum tid att lägga ut. Gäller nog bara att våga! Jag tror jag väntar till lön/bb iaf.
  • Stormis
    Duntoffla skrev 2009-01-04 14:44:44 följande:
    Jag velade som sjutton men la ut ett par och de började ticka på. Har redan sålt 2 på köp nu och har sedan lagt ut flera.
    Jo, det är ju så. Det verkar ju går bra. Men jag kan inte tänka mig att det inte går lika bra sen och eftersom jag hade ute i mellandagarna krisar det inte opå shoppingkontot just nu så då tänker jag att det kanske är lika bra att vänta. Å andra sidan shoppas ju julklappspengarna upp på era objekt . Var ju bara några dagar sedan som det fanns 2 sidor Molo, nu finns där 5 så det har nog dragit igång nu. Vilket bl a dina auktioner visar.
  • Stormis
    Flerbarnstokan skrev 2009-01-04 14:59:43 följande:
    Har precis varit och hämtat ut ett paket (litet, förstår inte varför brevis inte tryckte ned deti brevlådan). Jättefina hugin&mugin blå bump suiten. Men oj vad stor den var. Tittade sedan på lappen och det var en 74. Kollade på beställningskvittot som hon bifogat och jag hade beställt en 68 :(Är det ofta det blir fel? Eller var den slut och då skickar de en stlk större?Fast hellre förstor än för liten, han växer ju i den. Får hoppas på en molnig sommar....för det är typ då den kommer vara lagom...
    Jag har också fått fel ett par gånger. 2 ggr har de skickat rätt stl samt att jag ändå fått behålla den felaktiga stl . En annan skickade mig en returpåse samtidigt med de rätta. Så det har inte varit några problem när man väl kontaktat dem.
  • Stormis

God morgon!
    Smiter bara in för att säga att Hippo nu har ringt mig (order 1506). Ni kanske redan har diskuterat det, hann inte läsa tillbaka just nu. Men bara så att ni vet att det nu går framåt! Hon var supergullig på tel och hör och häpna att flowerbyxorna i stl 80 fanns kvar!!! Plus svart midiappletröja och NS-jeans är nu på väg. Tjo hoo!!

• Stormis
    ängeln83 skrev 2009-01-05 09:41:14 följande:
    Va skönt att det går framåt Men oj va många ordrar hon måste fått in, jag har order nr: 1601
    Jo, tror dessutom att de första hade typ 1400, så drygt 200 ordrar verkar det ha varit...
    FlowerPowerMama skrev 2009-01-05 09:41:45 följande:
    Jag som har nummer 1502 har inte hört ett dugg ju...Mysko!
    melizza skrev 2009-01-05 09:42:36 följande:
    men jag har ju 1501 och jag har inte hört nåt
    Hmm, skumt... Läste å andra sidan i kalendertråden om en som fårr post idag fr henne. Så vissa verkar ringas (först hade hon mailat mig, men ringde för att vara säker på NS-jenasen) och vissa skickas utan förvarning? Ja, skumt är det alltihop, men jag fick flowerbyxorna vilket jag verkligen INTE trodde så jag är ego och nöjd just nu... Nu ska jag springa till brevlådan som just lät
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11