• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Hej på er!
    Har kikat in i BT på alla sötisar. Åh, va fin den blå katvigklänningen är. Jag väntar bl.a på en sån och några andra klänningar (kommer ärligt inte ihåg vilka ). Är det osm en lördag idag eller kommer det post?
    Har en gnällig och febrig Ava här som vägrar ligga på golvet. Perfekt när vi ska vara här ikväll. Lite vill man ju fixa iordning...
    Hoppas hon somnar snart.

• Jen80

Hej hej!
    Åh, va sällan jag är inne här för tiden. Blir bara korta stunder. Men det är alltid lika kul att gå in och kolla i BT .
    Här snöar det för fullt utanför fönstret och det är så mysigt!
    Imorgon kommer Loveliva hit med sina tre småttingar. Ska bli så kul att träffas. Alla våra barn är ju i nästan samma ålder och samma kön . Hoppas de leker bra.

Undra om det var från hippo jag beställde igår, men tror det. En rosa molosuit med grå prickar. Usch, verkligen onödigt då jag kollade mitt konto igår. Såg inget vidare ut, men inväntar lite pengar från FK iaf.
    Blev en rosa Kik kid-klänning från eleraff igår också och en grön/blå Katvig-tröja till Liam.
    Med posten igår kom det en grön Kikkid-klänning, en blå velourklänning Katvig och en grå Kik kid velourklänning. Orkar inte ta kort...
    Men nu har jag verkligen köpstopp ett tag. Har shoppat en hel del till mig själv också den sista tiden.
    Just det, inväntar en MAT-overall till Ava också .

• Jen80

eleraff har förresten börjat sin rea på nätet. Har inte kollat vad det är för nåt eller hur mycket det är. Tror inte att de kläderna ligger under "rea" då det är den gamla rean, utan att det ligger under varje klädkategori. Hmmm, måste in och kika hur det ser ut...

• Jen80

god kväll i tråden!
    Idag har Loveliva varit här med sina två minsta. Pojkarna har busat för fullt och lekte faktiskt jättebra ihop trots att de aldrig träffats tidigare. Roligt !
    Kommer säkert lite bilder snart .

Åh, är så ledsen. Fick mail från Gigi att min rosa MAT-overall som var tänkt till Ava nästa år var felmärkt. Åh, va tråkigt!! Var på halva priset och nu lär jag ju inte hitta nån till det priset . Fy, va trist! Hojta om ni ser en i stl 86...

• Jen80
    Duntoffla skrev 2009-01-04 20:25:38 följande:
    Hej Kul att dagen varit bra med grabbarna och tjejerna! Trist att overallen var felmärkt. Jag har bara sett den i storl 92 på Babyshop men det blir kanske alldeles för stort?
    Hmmm, ja jag var i valet och kvalet om stl 86 funkar hela vintern, så 92 kanske funkar. Men nä, det känns stort. Vet inte hur de är i storleken, men hon kommer vara 1,5 år i nov. Svårt! nån som har nån aning?!?!
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2009-01-04 20:44:09 följande:
    Jag har tyvärr ingen aning hur MAT-overallerna är i storlek heller. Är de lite mindre så funkar nog 92 men är de åt större hållet blir det ju för stort
    Ja, Ilon har stl 92 i sin Pop-overall nu i år och han blir ju 2 år nu i feb. Så är MAT-overallerna ungerfär som Pops så kommer det ju bli alldeles för stort för Ava... Åh, va sur jag blir!! Inte hennes fel, men jag är sååå besviken. Såg verkligen fram emot overallen ...
  • Jen80
    loveliva skrev 2009-01-04 20:55:14 följande:
    Gokväll !!! TACK JEN för en jätte trevlig dag !!!! Så kul att träffa dig & barnen IRL. Synd med Avas overall Ska hojta om jag ser en i 86 nånstanns.
    Å tack själv!! Var jättekul att få träffa dig och dina fina barn. Vilket ös på pojkarna ! Lade in lite bilder (eller ja, nån kanske vill göra länkarna till bilder) i BT .
    Jättetråkigt med overallen. Hon skulle kolla om hon kunde få tag i den hos återförsäljaren, men jag har inte stora förhoppningar...

Rååsa Smurfen: Hur är IdaT:s overall? Bra/dålig? liten/stor? Är lite sugen på den röda, men ville ju egentligen ha en rosa fin overall till Ava... hmmm...
  • Jen80
    Rååsa Smurfen skrev 2009-01-04 21:09:58 följande:
    den är bra tycker jag lite stor i stl ,du få köpa både en röd  och en rååsa  Tara har den ,och regnbåge och en fin rosa overall från reima
    Vilken stl har Tara i sin och hur stor/gammal är hon? Vad har hon för stl i vanliga kläder?
  • Jen80
    Rååsa Smurfen skrev 2009-01-04 21:23:32 följande:
    hon har stl 92 i den samma som i molos overall men denna är lite större i storlek  lite längre och breddare  hon har stl 92 nu i det mesta eller ibland 86/92 hon är 2år  lång ca 87 -89 kanske  och väldigt smal
    Å tack så mycket ! Måste fundera lite till.... fundera på om det är Ava .
  • Jen80
    snigelina skrev 2009-01-04 21:13:50 följande:
    En lila hummel tror jag skulle vara fin på Ava annars
    Nä, jag tycker inte om dem *hukar mig*
  • Jen80
    lillronya skrev 2009-01-04 21:45:09 följande:
    Frestar lite jag med.
    Åh, va underbara Katvigs velourklänningar !! skulle kunna ha alla som finns, men försöker hejda mig . Den blå kom i lådan i fredags, men den är för stor . Hoppas Ava växer i den snart...
  • Jen80
    lillronya skrev 2009-01-04 21:48:08 följande:
    A har en röd och en blå och jag skulle kunna samla på de till henne! Helt underbara!
    Ja, Ava har en lila klänning + tunika, en röd tunika (och kanske klänningen. Kommer inte ihåg ), en rosa/orange klänning, blå klänning... Hmmm, tror det är alla. Köpte den blå/gröna, men ångrade mig - fast nu ångrar jag mig igen haha.
    Är sugen på den röd/blå fast vet inte riktigt vad man ska ha för strumpbyxor till...
  • Jen80
    lillronya skrev 2009-01-04 21:55:54 följande:
    Massa fint! Röda strumbyxor till ju!
    Ja, men då måste det vara rätt röd. Vet inte hur Katvigs röda är till klänningen, men de borde ju funka. Men fy, får inte köpa fler velourklänningar ...
  • Jen80

Åh, nu blir jag också sugen på att lägga ut lite på T. Har en hel del kläder som ska ut. Behöver få in lite pengar . Ska se om jag orkar ta tag i det imorgon.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11