Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Buttelina skrev 2008-12-28 22:11:28 följande:
    åhh vad skoj! vilken v är hon i? ja passa på att handla lite nu på reorna en liten nanoousuit kan hon väl få finns till 50% här och där

men så svårt ju när man inte vet könet tycker jag. Men har redan kik-kid lurvig omlottjacka i blommigt mönster med matchande grön virkad mössa liggandes hemma i ministorlek  hmm måste tänka efter, hon är nog ca.20veckor nu. Precis gjort ultraljud och mejlade mig bilderna hon har äntligen börjat slappna av o tagit in att hon faktiskt ska få en liten bebis trots allt!!

Du får gärna komma med lite tips iaf om du ser något på reorna jag borde satsa på. Kom på nu att jag tog en blå/orangerandig sommarsuit Katvig på freshmilks rea om det blir en pojke Annars får man väl sälja på tradera sen

• Zvartaliljan
    V hjärtar J skrev 2008-12-28 22:19:41 följande:
    Tjejer nu kommer lite OT fråga ;)Men ska nämligen skicka en sängmobil till en och hon ville jag skulle skicka sängmobilen först och sen skulle hon betala ! Men jag mailade och sa att jag ville ha först pengarna på kontot , Är det fel av mig att kräva något sådant?Och det är ju inte direkt någon billig sak jag ska skicka heller , Fischer price sängmobil som jag satt ut för 350 :- sen måste den pakiteras osv kostar väl kring 250 för det .
    Det är inte fel av dig att kräva något sånt, men inget hon är tvungen att gå med på förstås?

Men 250 för packning och frakt??? Inte ens min vagn kostade så mycket att skicka...
  • Zvartaliljan
    loveliva skrev 2008-12-28 22:28:17 följande:
    Aha Men visst är det lite mysigt att bo trångt också, man kommer ju nära varandra iaf Liljan -- Lite OT, men är du nöjd med buggan till Maia ???? Sitter och dividerar med gubben här vilkne vagn vi ska ha liggandes i bilen, han tycker Brio sitty & jag Bugaboo bee
    Jag är superdupernöjd T.o.m F älskar den Den far fram och tillbaka mellan alla släktingarna här, så superlätt att ta med överallt! Och det bästa av allt är absolut att jag kan ha Maia vänd mot mig!
  • Zvartaliljan

OT men någon här som har ett otroligt mammigt barn?? Så mammigt så inte ens pappan får komma in i rummet utan att h*n skriker hysteriskt och hoppar upp i mammas famn??
    Här börjar det verkligen gå för långt....alla kallar henne för koalan...

• Zvartaliljan
    loveliva skrev 2008-12-28 22:34:54 följande:
    Låter ju toppen !!! Men är den inte svår att fälla ihop & ändra ryggstödet ??
    absolut inte! Den är så superlätt att fälla ihop så det går på 2 sekunder. Ryggstödet fäller du ner lätt med ett handtag som sitter bakom ryggen.
  • Zvartaliljan
    loveliva skrev 2008-12-28 22:37:53 följande:
    Liljan -- såg en liten ring på fingret på en av bilderna, har ni förlovat er nu ??????????
    Ja det gjorde vi för en månad sen ju Nämen Anna vad du är seeeeg Räcka ut tungan
    Haha...nä inte så lätt o hänga med i svängarna här inte...
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-12-28 22:32:31 följande:
    men åhh så mysigt! men en liten brun nanoou splash suit passar ju båda könen. eller en röd circle . Även brun/bruna katvig och småfolksuiten med hundvalpar på
    hmmm vet inte om jag vågar mig på att köpa en långärmad bodysuit till henne...hon har alltid kommenterat att Maia har pyjamas på sig  
  • Zvartaliljan
    tinkerbell74 skrev 2008-12-28 22:48:38 följande:
    Känner igen mig litegrann. Julia har alltid varit otroooligt mammig, inte mycket pappa får göra tyvärr.

Här får han inte ens komma i närheten...och inte någon annan heller. Det är bara mamma som gäller till 98%. Ibland kan hon gå med på en stund i poolen med någon annan.
    Ingen annan får köra vagnen, ingen annan får hålla mammas väska, ingen annan får hålla mammas kamera o.s.v
    Ni förstår problematiken va...
    om pappa så mycket som nuddar mammas kind så får Maia ett raseriutbrott...tänk då hur många gånger hon skriker när varje släkting envisas med att pussa mamma på kinden varje gång vi hälsar.

Jag går på toaletten med henne sittandes i knät...detta måste ta slut!!

• Zvartaliljan
    maugu skrev 2008-12-28 22:48:00 följande:
    Kikar in-har en liten febersjuk kille och lilla damen susar sött i MOLO stk 62 Grattis Liljan till förlovningen-även jag har missat-sorry...hinner inte med tråden så mkt som jag önskar men nu tycker jag att lilla tjejen börjar förstå vad som är natt och vad som är dag
    Tack Jag vill se bild på lilla miraklet i flowersuiten!!!
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2008-12-28 22:58:14 följande:
    Oj vad jobbigt! Jag tycker Noel varit mammig men inte så där extremt. Hoppas verkligen att det går över snabbt och bara är en kort fas.
    har redan varit så här sen i somras och bara blivit värre och värre...hela tiden har jag liksom bara accepterat det o tänkt att det är en fas som snart går över men nu börjar jag undra...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11